صفحه اصلی / تمدید «قند خون» در باران/ دعوتی دوباره از وزیر کار و نمایندگان

تمدید «قند خون» در باران/ دعوتی دوباره از وزیر کار و نمایندگان

به گزارش کسب و کار نیوز به قل از ایسنا لیلی عاج که نمایش خود را در مدتی قبل در حمایت از کارگران کارخانه‌های «قند ورامین»، «ارج» و «داروگر» در پلاتو اجرا تئاترشهر به صحنه برد و از ۱۳ مهر ماه هم آن را دوباره در تماشاخانه باران اجرا می‌کند،وی با اشاره به حضور مهدی شفیعی (مدیرکل هنرهای نمایشی) و سهیلا جلوردارزاده (عضو کمیسیون اجتماعی مجلس و رییس اتحادیه زنان کارگر) برای تماشای قند خون، بیان کرد: من همچنان با خانه کارگر در تماس هستم و به من قول داده‌اند که در ادامه‌ی اجراها، آقای محجوب رییس خانه کارگر و نماینده مردم تهران در مجلس برای دیدن این تئاتر تشریف بیاورند. من تمام سعی‌ام را می‌کنم که نماینده مردم ورامین را هم دعوت کنم تا به دیدن این نمایش بیایند.
او با ابراز امیدواری از اینکه دیگر مسوولان هم به دیدن نمایش قند خون بروند، ادامه داد: خبرها را که پیگیری می‌کردم متوجه شدم وزیر محترم کار قول دادند که مشکل کارگران "هپکو" را حل کنند. آرزو دارم که در همین روزها آقایان محجوب و ربیعی بیایند و نمایش ما را ببینند و یک قول مثبت و خوشحال کننده و امیدبخش هم راجع به کارگران کارخانه قند ورامین بدهند.
عاج درباره استقبال تماشاچیان از نمایش "قند خون" گفت: این یک نمایش کاملا حسی است و در آخر نمایش ممکن است تماشاچی با گریه سالن را ترک کند. برخی از تماشاگرانی که سررشته‌ای در تئاتر داشتند، در ساختار ایراداتی به من گرفتند که می‌خواهیم در اجرای جدیدمان آن ها را برطرف کنیم. خیلی‌ها هم می‌آمدند و بازیگران من را در آغوش می‌کشیدند و از بازی آن‌ها رضایت داشتند.
او در ادامه به بازخورد مسوولان پس از تماشای نمایش اشاره کرد و افزود: خانم سهیلا جلودارزاده واکنش بسیار مثبتی داشتند و گفتند که کاش عامل اصلی تعطیلی کارخانه قند ورامین بیایند و این تئاتر را ببیند که چه بلایی بر سر کارگران و خانواده‌های آنها آمده است و خودشان هم از وزیر کار برای تماشا دعوت کردند.
این کارگردان تئاتر با اشاره به اینکه "نوبت اجراها در تئاتر شهر بسیار محدود است" بیان کرد: تقاضاهای زیادی برای اجرا در تئاتر شهر وجود دارد و ما بیش از این نمی‌توانستیم در آنجا بمانیم، اما در تئاتر باران که یک سالن خصوصی است بدون کسب فروش به من اجازه دادند تا نمایش را به اجرا ببریم و این خیلی ارزشمند است. بنابر این با وجود آنکه آقای پیمان شریعتی (مدیر تئاتر شهر) گفته بودند که این امکان وجود دارد که یک هفته دیگر هم در تئاتر شهر اجرا داشته باشیم، من ترجیح دادم که بروم تا گروه دیگری که مانند ما مشتاق اجرا در تئاتر شهر است بیاید و جای کسی را نگیریم و این امکان بین همه ما مساوی تقسیم شود زیرا می دانم یک کارگردان چه مشکلاتی دارد.
او با بیان اینکه "پر کردن سالن و جذب مخاطب کار بسیار دشواری است"، گفت: با وجود آنکه در شرایط فعلی ستاره ها و بازیگران سینما به تئاتر وارد شده اند و تنور تئاتر را به تعبیر برخی ها گرم کرده اند، پر کردن سالن های نمایش کار بسیار سختی است چون یا باید کارت خیلی خوب باشد یا بازیگر معروف داشته باشی، من هم آدم معروفی نیستم و فقط میتوانم به آسمان نگاه کنم و امیدوار باشم که تئاترم مخاطب داشته باشد.
عاج در پایان صحبت‌هایش با بیان این جمله که "نمیدانم تاثیر این تئاتر در جامعه به چه میزان خواهد بود ولی امیدوارم کمک هر چند کوچکی برای بهبود جامعه ما داشته باشد"، گفت: وقتی یک تئاتر اجتماعی کار می‌کنید و سنتان کم است متهم به آرمان گرایی  و رویا بافی می‌شوید. من امیدوارم که همه آدم‌ها به سمت بهتر شدن و ساختن حرکت کنند و اینکه چه کسی موفق‌تر است خودش می‌داند و خدایش. من نیتی کردم و راهم را به سمت هدفی که داشتم ادامه می‌دهم و امیدوارم اثری در این جامعه داشته باشد.
در این اثر نمایشی الهام شعبانی، ارسطو خوش رزم و پریا وزیری به ایفای نقش می پردازند.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.