صفحه اصلی / ساخت و صادرات دستگاه ایرانی پوشش‌دهی طلا به ۷ کشور

ساخت و صادرات دستگاه ایرانی پوشش‌دهی طلا به ۷ کشور

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا احمد مهدوی مجری طرح دستگاه طراحی شده را یک دستگاه لایه نشانی طلا دانست که در کنار میکروسکوپ‌های الکترونی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
وی اضافه کرد: این دستگاه می‌تواند با دقت یک نانو متر پوشش‌های نازکی از فلزاتی چون طلا، پلاتین و پالادیوم را بر روی هر زیر لایه‌ای اعم از فلز و غیر فلز ایجاد کند.
مهدوی با اشاره به اهمیت ساخت این دستگاه، خاطرنشان کرد: این دستگاه لایه‌های هدف را برای میکروسکوپ‌های الکترونی «هادی» می‌کند و به این ترتیب اجازه می‌دهد نمونه در زیر میکروسکوپ‌های الکترونی دیده شوند.
مجری طرح به بیان روش اعمال لایه طلا در زیر لایه‌ها اشاره کرد و توضیح داد: این دستگاه با استفاده از یک پمپ وکیوم فشار آن را کاهش می‌یابد و با اعمال یک های ولتاژ بر روی سطح هدف، گاز تزریقی آرگون را یونیزه می‌کند.
وی اضافه کرد: مولکول‌های آرگون به روی سطح طلا برخورد می‌کنند و از این طریق مولکول‌های طلا کنده شده و بر روی زیر لایه هدف قرار می‌گیرند.
به گفته این محقق اعمال طلا بر روی زیر لایه موجب رسانا شدن سطح و مشاهده آن از طریق میکروسکوپ الکترونی خواهد شد.عضو هیات علمی دانشگاه هواپیمایی کشور با بیان اینکه این دستگاه در حوزه‌هایی چون اپتیک، الکترونیک، مغناطیس و نانو فناوری کاربرد دارد، اظهار کرد: این دستگاه کاربردهای وسیعی در دنیا پیدا کرده است به عنوان مثال اعمال طلا بر روی قطعات صنعتی مانند مته‌ها موجب افزایش عمر به میزان  10 برابر خواهد شد.
مهدوی با بیان اینکه قیمت دستگاه لایه نشانی طلا ساخته شده ۵۰ درصد نمونه مشابه خارجی است، یادآور شد: این دستگاه به کشورهایی چون استرالیا، نیوزیلند، روسیه، هلند،‌انگلستان، پرتغال و استونی صادر شده؛ ضمن آنکه نمایندگی فروش این محصول در کشورهای کانادا، روسیه، استرالیا و آفریقای جنوبی ایجاد شده است.
به گفته مجری طرح دستگاه ایرانی لایه نشانی طلا بعد از نمونه‌های آلمانی و انگلیسی دارای رتبه سوم بین‌المللی است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.