صفحه اصلی / نشست مشترک وزرای صنعت و راه/ تاکید بر انتقال حمل ونقل از جاده به ریل

نشست مشترک وزرای صنعت و راه/ تاکید بر انتقال حمل ونقل از جاده به ریل

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، محمد شریعتمداری در نشستی مشترک با عباس آخوندی با اشاره به این که انتقال حمل و نقل صنعتی و معدنی از جاده به ریل استراتژی و راهبرد نظام جمهوری اسلامی ایران است، عنوان کرد که باید برای انجام این هدف برنامه مشترکی بین وزارت صنعت، معدن و تجارت با وزارت راه و شهرسازی تهیه شود.  
اصلاح قیمت سوخت و گران‌تر بودن حمل و نقل جاده‌ای و شخصی بار نسبت به حمل و نقل ریلی از دیگر مباحثی بود که توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت به آن اشاره شد.
شریعتمداری اجبار بر بنگاه‌های دولتی در برنامه مشترک حمل و نقل از جاده به ریل در حمل و نقل صنعتی و معدنی را بیش از سایر بخش‌ها دانست و بر حمایت از ساخت داخل تاکید جدی کرد. وی اظهار کرد که حمایت از تولید ملی و ساخت داخل و استفاده از ظرفیت واردات برای توسعه ساخت در حوزه‌های مربوط به راه و جاده به شرط فراهم بودن ظرفیت واقعی برای برآورده کردن نیاز داخل منوط به اراده و خواست وزارت راه و شهرسازی است.
در این نشست عباس آخوندی – وزیر راه و شهرسازی – سهم جابه‌جایی مسافری در کلانشهر به تهران از طریق ریل را دو درصد و سهم حمل و نقل جاده‌ای را ۹۸ درصد اعلام کرد و گفت: به طور میانگین این سهم در کشور کمتر از ۱۰ درصد است.
وی همانند شریعتمداری بر تغییر رفت و آمد از جاده به ریل تاکید کرد و گفت: باید حمل و نقل را چه در بخش مسافری و چه در بخش بار از خودروی پایه بودن به سمت ریل پایه بودن هدایت کنیم و برای انتقال ۲۰ میلیون تن از طریق ریل نیازمند ۲۵۰ کیلومتر مسیر ریلی هستیم که در این زمینه حداقل باید سه برنامه ملی اجرا و دو دهه فعالیت قرار گیرد.
وزیر راه و شهرسازی در پایان سهم حمل و نقل سالانه کالاهای معدنی از طریق ریل را ۲۵ میلیون تن اعلام کرد و خاطر نشان کرد: معادل ۲۰.۵ میلیون تن ظرفیت انتقال از سهم جاده به ریل وجود دارد و هدف گذاری برای برنامه ششم سهم ۳۰ درصدی حمل و نقل بار از طریق ریل است که اهداف کلان وزارت راه و شهرسازی در این رابطه سهم ۵۶ درصدی است.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.