صفحه اصلی / دو مسیر جذب سرمایه‌گذار برای ایده‌های نوآورانه توسط بانک مسکن

دو مسیر جذب سرمایه‌گذار برای ایده‌های نوآورانه توسط بانک مسکن

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن  ، حمید بنائیان، یکی از اهداف مرکز توسعه کارآفرینی بانک مسکن را استفاده از ظرفیت علمی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی عنوان کرد و گفت: از این رو در آینده نزدیک با مراکز رشد دانشگاه‌ها و نیز مراکز پژوهشی تفاهم نامه‌هایی مبادله خواهد شد تا مسیر بهره‌مندی از ایده‌های نخبگان دانشگاهی تسهیل شود.
به گفته وی، مرکز توسعه کارآفرینی بانک مسکن طرح‌ها و ایده‌هایی که در یکی از حوزه‌های «مسکن و ساختمان»، «راه و شهرسازی» و «خدمات بانکداری و پرداخت» ارائه می‌شود را پذیرش می‌کند و در مراحل بعدی مسیر تبدیل ایده به محصول در این مرکز طی می‌شود.
بنائیان درباره فرایند پردازش ایده در مرکز توسعه کارآفرینی بانک مسکن توضیح داد: ایده‌های مرتبط با حوزه کاری این مرکز پس از بررسی و ممیزی اولیه، در صورت احراز حداقل امتیاز لازم، بر اساس اینکه در کدام یک از مراحل «ایده‌پردازی»، «نمونه اجرایی اولیه» یا «تجاری‌سازی» قرار دارد، وارد اکوسیستم مرکز شده و از خدمات اداری، استقرار در مرکز، آموزش و ارائه مشاوره‌های تخصصی در زمینه‌های فنی، حقوقی، بازاریابی و نظایر آن برخوردار می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: پس از طی فرایندهای آموزشی، در گام بعدی طرح تجاری (Business plan) آماده خواهد شد و در نهایت ایده در مسیر پرورش خود با تاسیس یک شرکت، نمود عینی پیدا می‌کند.
سرپرست مرکز توسعه کارآفرینی بانک مسکن افزود: پس از آغاز به کار، شرکت با حمایت‌هایی که دریافت کرده است، ارزیابی‌های دوره‌‌ای توسط مرکز در دستور کار قرار می‌گیرد و طی دوره‌های کوتاه مدت ۱۵ تا ۳۰ روزه، فعالیت‌های شرکت به شکل مستمر رصد می‌شود و در پایان داوری نهایی صورت خواهد گرفت. در این مرحله ممکن است برخی از ایده‌ها با وجود طی فرایند مذکور به نقطه شکست برسند و کمک به فرایند پرورش آنها از دستور کار مرکز خارج شود. در عین حال ایده‌هایی که جذاب بوده و با موفقیت تا مرحله تجاری‌سازی پیش بروند، از حمایت‌های مرکز توسعه کارآفرینی در زمینه جذب سرمایه‌گذار برخوردار می‌شوند.
وی تاکید کرد: مرکز توسعه کارآفرینی از ایده‌های نوآورانه تا آخرین گام حمایت می‌کند تا اینکه در نهایت این ایده به یک محصول تجاری تبدیل شده و روی پای خود بایستد و دیگر نیازی به چتر حمایتی مرکز نداشته باشد.
بنائیان یکی دیگر از خدمات قابل ارائه به طرح‌های برگزیده را جذب سرمایه عنوان و اظهار کرد: بازار سرمایه از ابزارهای نوینی در این زمینه برخوردار است که یکی از آنها «صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه» است. با استفاده از این ابزار سرمایه‌گذارانی که به تک تک استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهایی که بر پایه ایده‌های نوآورانه شکل می‌گیرد دسترسی ندارند، می‌توانند در پکیجی از چند ایده ارزشمند و پرورش یافته که در قالب یک صندوق جسورانه گردآوری شده است، سرمایه‌گذاری کنند.
وی مسیر دیگر جذب سرمایه برای ایده‌های برگزیده را عرضه عمومی و مستقیم سهام یک ایده تبدیل شده به شرکت در بورس اوراق بهادار یا فرابورس عنوان کرد.

 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.