صفحه اصلی / استقبال از سهام پالایشی و رایانه، شاخص بورس را ۱۱۱ واحد بالا برد

استقبال از سهام پالایشی و رایانه، شاخص بورس را ۱۱۱ واحد بالا برد

 
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، در معاملات امروز نمادهای پالایشی و رایانه از سهم اصلی در رشد شاخص برخوردار بودند. بر این اساس، نمادهای شتران (پالایش نفت تهران)، آپ (آسان پرداخت پرشین)، همراه (ارتباطات سیار ایران)، شبندر (پالایش نفت بندرعباس) و های وب (داده گستر عصر نوین) در معاملات امروز، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند اما کگل (صنعتی و معدنی گل گهر) و فخوز (فولاد خوزستان) با بیشترین تاثیر منفی مانع رشد بیشتر شاخص شدند.
افزایش قابل توجه قیمت نفت در روزهای اخیر سبب جذاب شدن و بالا رفتن سهام پالایشگاه ها شده است.
قیمت نفت در بازارهای جهانی امروز، بشکه ای ۵۷ دلار و ۸۷ سنت معامله شد. حتی برخی پیش بینی های خوشبینانه از افزایش قیمت نفت به بیش از ۶۰ دلار حکایت دارد.
در معاملات امروز ۸۹۶ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش یک هزار و ۹۵۳ میلیارد ریال در ۵۳ هزار و ۴۷۰ نوبت خرید و فروش شد.
بیشتر شاخص های اصلی بازار سرمایه نیز امروز از روند صعودی برخوردار بودند، بر این اساس، شاخص قیمت (وزنی- ارزشی) که در آن ارزش سهام شرکت های بزرگ اثر بیشتری بر شاخص می گذارد، ۳۶ واحد و شاخص کل (هم وزن) که در آن ارزش و وزن همه شرکت های بزرگ و کوچک در محاسبه شاخص کل، یکسان در نظر گرفته می شود، ۴۷ واحد رشد کرد.
شاخص قیمت (هم وزن) که بیانگر سطح عمومی قیمت سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس است، ۳۶ واحد و شاخص آزاد شناور که بیانگر آن بخش از سهام شرکت هاست که قابل معامله در بورس باشد، ۳۴ واحد افزایش یافت.
شاخص بازار اول که به شرکت هایی اختصاص دارد که از نظر سرمایه، سودآوری و درصد سهام آزاد شناور شرایط بهتری دارند، ۳۸ واحد کاهش یافت اما شاخص بازار دوم بورس ۸۵۷ واحد بالا رفت.
گروه خودرو در معاملات امروز صدرنشین بورس شد. در این گروه ۲۰۸ میلیون سهم به ارزش ۲۴۵ میلیارد ریال داد و ستد شد.
گروه فلزات اساسی به ارزش ۱۱۳ میلیارد ریال و کانی های فلزی به ارزش ۸۶ میلیارد ریال جایگاه های بعدی را به خود اختصاص دادند.
در رده چهارم، گروه فراورده های نفتی با معاملاتی به ارزش ۸۴ میلیارد ریال جای گرفت. گروه رایانه نیز با معاملاتی به ارزش ۷۳ میلیارد ریال در رده پنجم قرار گرفت.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.