صفحه اصلی / ارزیابی عملکرد مناطق آزاد کشور طی چهارسال اخیر

ارزیابی عملکرد مناطق آزاد کشور طی چهارسال اخیر

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، محسن خادم عرب باغی در گفت و گوافزود: بانک به عنوان مشاور رئیس جمهوری در امور مناطق آزاد و دبیرشورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از سوی رئیس جمهوری منصوب شده و به منظور آشنایی با پیشرفت های مناطق آزاد در چهار سال اخیر، سفر دوره ای خود به این مناطق را آغاز کرده است.
عرب باغی با بیان اینکه وی تاکنون از سه منطقه آزاد بازدید کرده است، گفت: آقای بانک روز گذشته از منطقه آزاد ماکو و امروز نیز از منطقه آزاد ارس بازدید می کند تا عملکرد این مناطق را از نزدیک ببیند و شاهد پیشرفت ها، توسعه و سرمایه گذاری های این مناطق باشد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس، بازدید از طرح ها و پروژه های مورد بهره برداری و در حال احداث و تاسیس را از مهمترین برنامه های بازدید بانک از این منطقه اعلام کرد.
عرب باغی، با اشاره به اشتغالزایی منطقه آزاد ارس افزود: براساس آخرین رقم اعلام شده از سوی اداره کار منطقه آزاد ارس در روز گذشته، ۱۲ هزار و ۵۲۱ نفر در واحدهای تولیدی در حال بهره برداری این منطقه مشغول کار هستند، البته در این آمار میزان اشتغال در سایر واحدهای در حال احداث لحاظ نشده است.
وی صادرات منطقه آزاد ارس در نیمه اول امسال را ۱۴۰ میلیون دلار اعلام کرد.
مرتضی بانک، مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور در راستای سفر ۲ روزه خود به استان های آذربایجان غربی و شرقی امروز از منطقه آزاد ارس بازدید می کند.
منطقه آزاد تجاری – صنعتی ارس در آذربایجان شرقی (شهرستان‌های جلفا، کلیبر و خداآفرین) و شمال غرب ایران واقع شده ‌است.
بنابر ارزیابی‌های انجام شده از سوی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد، منطقه آزاد ارس پس از منطقه آزاد کیش، دومین منطقه آزاد توسعه یافته و در حال رشد کشور است.
این منطقه که در مجاورت دو کشور جمهوری آذربایجان و ارمنستان قرار گرفته، دارای ۵۱ هزار هکتار وسعت است.
شهر جلفا به عنوان مرکز این ناحیه صنعتی-تجاری، در زمینه تجاری و گمرکی دارای پیشینه‌ای ۱۰۰ ساله بوده و مرز مشترک ایران و جمهوری نخجوان در جلفا به عنوان پرترددترین مرز مسافری ایران پس از فرودگاه‌های تهران مطرح است.

همچنین مطالعه کنید:

صادرات نفت ایران به بالاترین رکورد ۶ ساله صعود کرد

به گزارش کسب و کار نیوز ، روزنامه فایننشیال تایمز با استناد به گزارش شرکت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.