صفحه اصلی / تقدیم ۱۱ هزار شهید گواه صادقی بر حضور موثر اصناف در دفاع مقدس است

تقدیم ۱۱ هزار شهید گواه صادقی بر حضور موثر اصناف در دفاع مقدس است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، علی فاضلی در همایش “اصناف، طلایه داران دفاع مقدس ” گفت: اصناف با بیش از ۲۴ میلیون نفوذ جمعیتی حدود ۱۳.۵ میلیون رای کشور را به خود اختصاص داده ضمن اینکه از سال ۱۳۴۳ همراه و همگام با امام راحل در پیروزی انقلاب اسلامی نقش آفرینی کرده است.
وی با بیان اینکه شاه بیت حضور اصناف همراهی با امام راحل در سال ۴۳ و حضور در دوران دفاع مقدس بوده است، افزود: کارهای مهمی از سوی مجموعه اصناف در دوران هشت سال جنگ تحمیلی انجام شده که از جمله آنها ایجاد ستاد پشتیبانی جنگ اصناف است.
فاضلی ادامه داد: اصناف مختلف در قالب بنگاه های کوچک در تهیه تدارکات و همچنین ساخت قطعات و ادوات جنگی در اوایل جنگ تحمیلی که تحریم بودیم ، خدمات قابل توجهی به رزمندگان ارائه کردند.
رئیس اتاق اصناف ایران اظهار کرد: در گزارشی که در دیدار با مقام معظم رهبری خدمت معظم له تقدیم کردم، به حضور ۴٠هزار نیروی سازمان یافته اصناف از بخش خدمات و تعمیر و نگهداری تجهیزات و شهید شدن ۴۰۰ نفر در همان مرحله نخست اشاره داشتم.
وی تصریح کرد: اکنون اصناف در شرایط امروز کشور می تواند در تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی هم موفق باشد.
فاضلی همچنین از بسیج به عنوان نیروی کارآمد در اصناف نام برد و ضمن تقدیر از نقش عظیمی که نیروی بسیج در پشتیبانی از مجموعه اصناف دارد، گفت: با همکاری سازمان بسیج اصناف در تهران و سراسر کشور می توان به تاثیر مجموعه عظیم اصناف در اقتصاد کشور امیدوار بود.
وی با بیان اینکه تقویت بسیج امروز باید یک اصل برای همه باشد، از مسئولان و دست اندرکاران بسیج اصناف اتحادیه ها در سراسر کشور تشکر کرد و افزود: اتحادیه های صنفی همین طور که تاکنون با سازمان بسیج همسو و همخو بودند، از این پس هم باید همکاری ها تداوم داشته باشد.
در این همایش یک روزه، سردار یزدی فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ نیز در سخنانی عناصر اصلی تاثیرگذار در دفاع مقدس را تشریح کرد.
سردار یزدی گفت: در دنیا جنگ های زیادی صورت گرفته اما آنچه جنگ ما را با جنگ های دیگر متمایز می کند، دفاع مقدسی است که به واسطه نوع نگاه به آن داشتند؛ مردم به دلیل تفکرشان که ریشه در اسلام ، حرکت عاشورا و تبعیت از رهبر داشت، در جبهه ها حضور یافتند.
وی با بیان اینکه حضور اصناف و بازاریان در دفاع مقدس نیز به دلیل نوع نگاه و تفکرشان ارزشمند بود ، افزود: بسیاری از رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس از اصناف بودند که برخی از آنان شهید و برخی نیز اسیر شدند. این حضور مستقیم اصناف در جبهه ها به دلیل تفکر ارزشمند آنان برای دفاع از اسلام ناب بود.
سردار یزدی تصریح کرد: اکنون نیز باید محکم و انقلابی باقی بمانیم و بازار و اصناف را باید با همان روحیه انقلابی و مسایل دینی عجین کنیم و نسل های جدید اصناف را آموزش دهیم تا بدانند انقلاب اسلامی چگونه حفظ و حراست شده است.
سرهنگ خسروی فرمانده بسیج اتاق اصناف تهران نیز در این مراسم ضمن تسلیت ایام سوگواری سالار شهیدان امام حسین علیه السلام گفت: نمایشگاه دفاع مقدس را به همت اتاق اصناف در باغ موزه دفاع مقدس برگزار کرده ایم که در آن گوشه هایی از نقش اصناف در دوران هشت سال جنگ تحمیلی به نمایش گذاشته شده است.
این گزارش حاکیست: در این مراسم از خانواده سه شهید مدافع حرم اصناف شامل خانواده های شهیدان محمد جنتی ، مهدی حسینی و حسین امیدوار تجلیل شد. همچنین تجلیل از پیشکسوتان صنوف مختلف نیز حسن اختتام همایش اصناف، طلایه دفاع مقدس بود.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.