صفحه اصلی / حذف قیمت از روی کالا به نفع تولیدکننده و به ضرر سودجویان خواهد بود

حذف قیمت از روی کالا به نفع تولیدکننده و به ضرر سودجویان خواهد بود

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، سیدعلی میرحسینی در گفت وگو  افزود: از نگاه یک تولیدکننده ارزیابی می کنم که زمانی که که یک قیمت بر روی کالایی درج می شود، مصرف کننده فکر می کند که این قیمت تمام شده کالا است؛ در حالی که کالایی با ارزش ۲ هزار تومان تنها یک هزار و ۳۰۰ تومان از کارخانه یا تولیدکننده خریداری شده و بقیه سودی است که بین واسطه یا واسطه ها تقسیم می شود.
وی تصریح کرد: بنابر این اگر برچسب قیمت کالا توسط کارخانه ها حذف شود و نظارت ها نیز به درستی صورت بگیرد، قطعا این طرح بسیار خوب خواهد بود.
میرحسینی ادامه داد: در حال حاضر سود حاصل از تولید، نصیب واسطه ها می شود و رقابت های کاذب در بازار شکل می گیرد لذا اگر این قیمت ها برداشته شود، شاهد رقابت سالم در بازار خواهیم بود و کیفیت کالاها  نیز افزایش خواهد یافت و سود جویی نیز از بین خواهد رفت.
وی افزود: البته این بدان معنا نیست که مغازه دار یا فروشنده به هر قیمتی که بخواهد کالای خود را به فروش برساند بلکه باید با توجه به قیمت مندرج در فاکتور کارخانه و سود قانونی که برای عمده فروش و خرده فروش صنفی مشخص شده کالا به مصرف کننده عرضه شود.

همچنین مطالعه کنید:

امضای قرارداد توسعه زیرساخت شهر هوشمند بین ایرانسل و شهرداری قائمشهر

به گزارش کسب و کار نیوز ، بعدازظهر دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳، طی جلسه‌ای در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.