صفحه اصلی / ذخیره ۶۶۵ گالن نفت با بازیافت یک تن پلاستیک

ذخیره ۶۶۵ گالن نفت با بازیافت یک تن پلاستیک

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا، کارگاه تخصصی بازیافت پلاستیک از مجموعه کارگاه‌های آموزشی «بازیافت پلاستیک طلای سبز» بعدازظهر روز دوشنبه (سوم مهرماه) در حاشیه دومین روز از یازدهمین نمایشگاه ایران پلاست ازسوی انجمن صنایع همگن پلاستیک و با حمایت شرکت ملی صنایع پتروشیمی برگزار شد.
بررسی بازیافت هفت کد پلاستیک، بررسی اقتصادی بازار بازیافت انواع پلاستیک‌، مدل کسب و کار درآمد از بازیافت، مقایسه بازار پرک و گرانول ۳۰ نوع پلاستیک، بررسی انواع دستگاه‌های بازیافت و تفاوت‌های آن از آسیاب تا گرانول ساز و شناسایی و جداسازی پلاستیک‌ها از موضوع‌های مطرح شده در این کارگاه بود.
فاطمه ارشادی، مدیرعامل شرکت پویاپلیمر امیرکبیر در این کارگاه گفت: هر تن نایلکس معادل ۱۱ بشکه نفت است و می تواند کاربردهای مختلفی داشته باشد.
وی با اشاره به این که بازیافت پلاستیک صرفه جویی اقتصادی بالایی را به همراه دارد، افزود: سالانه ۳۵۰ میلیون تن پلاستیک در دنیا تولید می‌شود. ایران تنها ۱۰ درصد از پلاستیک تولیدی را بازیافت می‌کند.
ارشادی در باره مزیت‌های بازیافت اظهار کرد: حفظ محیط زیست، ۱۶۶۰ کسب و کار درگیر بازیافت، ۸۵ درصد صرفه‌جویی انرژی و جایگزینی مواد نو تا ۲۵ درصد از مزیت‌های بازیافت پلاستیک است.
وی ادامه داد: بازیافت یک تن پلاستیک برابر با ذخیره ۲ هزار پوند نفت یا ۶۶۵ گالن نفت است.
یازدهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست دوم تا پنجم مهرماه در نمایشگاه بین المللی تهران دایر است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.