صفحه اصلی / استفاده از دانش فنلاند‌ی‌ها در فرآوری صنایع چوبی زنجان

استفاده از دانش فنلاند‌ی‌ها در فرآوری صنایع چوبی زنجان

هیات سیاسی و اقتصادی از استان ساووی جنوبی فنلاند به اتاق زنجان آمدند و پیرامون گسترش همکاری‌های اقتصادی با فعالان اقتصادی این استان گفت و گو کردند.
 
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل ازپایگاه خبری اتاق ایران، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی زنجان در نشست با هیات تجاری فنلاند گفت: اتاق زنجان به‌عنوان استان معین کشور فنلاند از سوی اتاق ایران تعیین‌شده است. ما درصدد هستیم سطح تعاملات اقتصادی بین فنلاند و زنجان را پیش از پیش گسترش دهیم.
 
غلامحسین جمیلی به امضاء تفاهم‌نامه همکاری بین اتاق زنجان و اتاق بازرگانی ساووی جنوبی اشاره و تصریح کرد: با توجه به تمایل ایرانیان به استفاده از صنایع چوبی اتاق زنجان پیشنهاد می‌کنیم با ایجاد سرمایه‌گذاری مشترک در استان ساووی، فرآوری محصولات چوبی در استان انجام شود. چراکه با توجه به ورود چوب ارزان‌قیمت از روسیه به استان ما از واردات این کالا از فنلاند بی‌نیاز هستیم و تنها انتقال تکنولوژی و دانش فراوری چوب از کشور فنلاند برای ما اهمیت دارد.
 
جمیلی همچنین با تأکید بر ارتباط علمی بین دو استان گفت: ما خواستار تبادل دانشجو و استاد بین دانشگاه‌های زنجان و ساووی جنوبی هستیم که تحقق این امر می‌تواند منجر به پیشرفت علوم در دو کشور شود.
 
برگزاری استارت آپ‌های مشترک در حوزه فن آوری اطلاعات و بهره‌مندی از تجربیات فنلاندی‌ها در حوزه سلامت و تجهیزات پزشکی از دیگر پیشنهادهای رئیس اتاق زنجان بود.
 
مارکو کاکریانین، رئیس اتاق بازرگانی ساووی جنوبی فنلاند نیز در این جلسه از علاقه‌مندی مسئولان فنلاندی به افزایش ارتباطات و پیگیری مذاکرات قبلی خبر داد و گفت: ما اینجا هستیم تا بتوانیم روابط بین دو کشوررا نسبت به قبل با جدیت بیشتری دنبال کنیم و بتوانیم در آینده نزدیک شاهد افزایش و استمرار مراودات تجاری با ایران به‌خصوص تجار و بازرگانان استان زنجان باشیم.
 
همچنین پنتی مکنین، فرماندار بخش ساووی جنوبی نیز به ظرفیت‌های بالای استان زنجان در بخش‌های مختلف تجاری و صنعتی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در این برهه از تاریخ، ایران اقتصاد رو به رشد را تجربه می‌کند. بسیاری از کشورها تعاملات سازنده‌ای را با شرکت‌های ایرانی آغاز کرده‌اند. در فنلاند نیز ما شاهد گسترش همکاری‌های بخش خصوصی با شرکت‌های ایرانی هستیم.
 
وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه صنایع قوی در حوزه برق و نساجی در استان زنجان مستقر هستند، لذا امکان تبادل فناوری و تکنولوژی از فنلاند به ایران وجود دارد.

همچنین مطالعه کنید:

جت شخصی جنبه آموزشی دارد/ تفریح در اولویت دوم

به گزارش کسب و کار نیوز ، جعفر یازرلو سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور در گفت‌وگو …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.