صفحه اصلی / نخستین هنرستان کارآفرینی کشور راه‌اندازی شد

نخستین هنرستان کارآفرینی کشور راه‌اندازی شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، «محمد محسن بیگی» در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمان با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: فعالیت بازگشایی مدارس با عنوان پروژه مهر تعریف می شود و ما برنامه‌ریزی را از آبان ماه سال قبل برای سال تحصیلی جدید آغاز کردیم تا کمترین مشکل را داشته باشیم، چون باید در زمینه شناسایی فضا و تجهیزات، نیروی انسانی، مدارس دارای آسیب و کمک به بازسازی و جلب کمک مشارکت‌ها و خیران کار کنیم تا مدارس در سال بعد بدون حاشیه کار را آغاز کنند.
وی افزود: ۴۵ هزار نفر نیرو در استان کرمان داریم که با توجه به پراکندگی استان، بحث تأمین نیرو در همه مناطق یکی از مشکلات ما در همه دوره‌ها بوده است.
محسن بیگی با اشاره به این‌که سال قبل ۲۴۳ مدرسه زیر پنج نفر در استان داشته‌ایم، تصریح کرد: نرخ بی‌سوادی در استان یکی از مسائلی بوده که همواره مسئولان استان را رنج داده و این مدارس کم جمعیت برای جلوگیری از بازماندگی از تحصیل دانش‌آموزان فعال بوده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: اولویت اول ما در نقل و انتقالات، کلاس و دانش‌آموز است و توانستیم حدود ۱۸۰۰ نفر از همکاران را برای سال تحصیلی جدید منتقل کنیم و دیگر همکاران انتقال آن‌ها میسر نشده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: حدود ۸۰۰ مدرسه دولتی استان غیرمقاوم هستند که بشدت در نگهداری دانش‌آموزان در این مدارس دغدغه داریم و توانستیم حدود ۵۰ پروژه را با ظرفیت و کمک خیران به چرخه استفاده وارد کردیم.
وی افزود: در حوزه کیفیت بخشی، خروجی خوبی در استان شاهد بوده‌ایم و دستگاه‌هایی که می‌توانستند به ما در زمینه مقابله با آسیب‌های اجتماعی کمک کنند، اقدامات خوبی انجام دادند و در این راستا کرمان رتبه اول را در کشور در آموزش پیشگیری از آسیب‌ها کسب کرد.
محسن بیگی تصریح کرد: ۲۷ هزار بسته کمک آموزشی تهیه و از امروز در اختیار دانش‌آموزان بی‌بضاعت قرار می‌گیرد و در راستای اجرای عدالت آموزشی سال قبل ۲۶ هزار جلد کتاب کمک آموزشی با کمک بنیاد برکت در اختیار دانش آموزان مناطق محروم قرار گرفت.
وی یادآور شد: ۵۷۷ هزار و ۲۳۵ دانش آموز و ۴۵ هزار و ۹۴۹ نفر همکار فرهنگی سال تحصیلی جدید را از امروز در استان کرمان آغاز کرده‌اند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: در زمینه اجرای اقتصاد مقاومتی، با ساماندهی نیروی انسانی و فضا، ۲۰۰ میلیارد تومان در سال به خزانه دولت کمک شده و در واقع بیش از۶۰۰۰ نفر نیرو مدیریت شده است.
وی افزود: در حوزه کارآفرینی، ۳۷ درصد دانش‌آموزان استان امروز وارد مدارس کار و دانش و فنی و حرفه‌ای شده‌اند که کمک بزرگی به ایجاد اشتغال در آینده است و باید خانواده‌ها و رسانه‌ها به افزایش این عدد کمک کنند.
محسن‌بیگی با بیان این‌که در استان کرمان ۱۷۰۰ کلاس نیاز است که با توجه به این‌که روند رشد دانش‌آموزی مثبت شده، سالانه حدود ۲۰ مدرسه دیگر به این تعداد اضافه خواهد شد، تصریح کرد: نخستین هنرستان کارآفرینی کشور را در تابستان امسال در استان کرمان راه‌اندازی کردیم و اردوی ۱۰۰۰ نفری را برای آموزش کارآفرینی برگزار کردیم.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.