صفحه اصلی / بانک مسکن از ایده های مالی و ساختمانی حمایت می‌کند

بانک مسکن از ایده های مالی و ساختمانی حمایت می‌کند

 گفت: در این مرکز، صاحبان ایده با سرمایه گذاری بانک مسکن، تا ۵۰ میلیون تومان حمایت مالی خواهند شد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از بانک مسکن، مدیر عامل بانک مسکن افزود: این اقدام در مسیر سیاست های اقتصاد مقاومتی و نقشه راه مربوطه مبنی بر تامین شرایط فعال سازی شرکت های دانش بنیان و همچنین ایجاد مشارکت برای توسعه کارآفرینی و حداکثر هم افزایی در فعالیت های اقتصادی، شکل گرفته است.
بت شکن تصریح کرد: در بخش مسکن نیز ظرفیت های مختلفی از جمله انبوه سازی، صرفه جویی در مصرف انرژی و همچنین ظرفیت های قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن وجود دارد که مرکز توسعه کارآفرینی بانک مسکن می تواند آنها را فعال تر کند.
مدیر عامل بانک مسکن افزود: بانک مسکن به عنوان بزرگترین بانک توسعه ای، در نظر دارد به کمک مرکز توسعه کارآفرینی بانک مسکن، مسیر ورود فکر و ایده به بخش مسکن و ساختمان همینطور بازار پول را تسهیل کند. ضمن آنکه در این مسیر امکان خلق مشتری آینده نیز برای بانک مسکن فراهم می شود.
مدیر عامل بانک مسکن گفت: مرکز توسعه کارآفرینی بانک مسکن از تجربه دست کم ۴ دهه گذشته که در قالب فعالیت بانک رهنی،‌بانک ساختمان و همچنین شرکت سرمایه گذاری ساختمانی بانک های ایران وجود دارد، بهره خواهد برد. بانک رهنی که در سال ۱۳۱۷ تاسیس شد اجازه تاسیس شرکت و بنگاه های ساختمانی را پیدا کرد و ۱۳ شرکت در بخش مسکن و ساختمان تاسیس شد. بانک ساختمان نیز به تشویق و ترغیب و تسهیل مشارکت در فعالیت های صنعت ساختمان اقدام کرد. امروز نیز به اتکای تجربه های قبلی و ساختار نوین،‌ بانک مسکن بنا دارد در مسیر بهتر از قبل، امکان جلب مشارکت در اقتصاد را فراهم کند.
بت شکن افزود:‌ تجربه دنیا نیز تایید کننده حضور موثر بانک های توسعه ای در حمایت از جوانان برای کارآفرینی است ضمن آنکه حتی این ماموریت در بانک های تجاری کشورهای مختلف در حال پیگیری است. بانک های توسعه ای در ژاپن، کره و انگلستان و آمریکا نمونه هایی از این تجربه موفق جهانی هستند.
مدیر عامل بانک مسکن با تاکید بر اولویت مرکز توسعه کارآفرینی بانک مسکن در حمایت از اکوسیستم کارآفرینی گفت:‌بانک مسکن در راستای حمایت از صاحبان ایده و افراد نوآور و خلاق، افزایش تولید و اشتغال زایی با محوریت تبدیل ایده ها به محصول تجاری قابل عرضه به بازار مصرف، مرکز توسعه کارآفرینی با زنجیره مرکب از خدمات در چارچوب انکوباتور، استارت آپ و شتاب دهنده را ایجاد کرده است.
بت شکن افزود: گروه بانک مسکن شامل گروه مالی، شرکت تامین سرمایه و شرکت سرمایه گذاری و همچنین شرکت ناواکو، زنجیره حمایت و پشتیبانی از ایده ها در چارچوب فعالیت مرکز توسعه کارآفرینی بانک مسکن را تشکیل می دهند. به طوری که هر کدام به اتکای ظرفیت تخصصی خود، خدمات توانمندسازی به صاحبان ایده تا مسیر شکل گیری نهایی شرکت و محصول در شرکت های نوپا را ارایه می کنند.
مدیر عامل بانک مسکن تمایز مرکز توسعه کارآفرینی بانک مسکن با سایر مراکز مشابه در دانشگاه را اعتماد به حضور بازار مصرف در مرکز توسعه کارآفرینی بانک مسکن عنوان کرد و گفت: هر کدام از خانواده گروه بانک مسکن، یک مشتری عمده برای محصولات ناشی از رشد ایده ها در مرکز توسعه کارآفرینی بانک مسکن محسوب می شود. به عنوان مثال ایده های مرتبط با بخش ساختمان در شرکت سرمایه گذاری بانک مسکن قابل استفاده است و در نهایت سهام شرکت های نوپا می تواند توسط گروه مالی بانک مسکن خریداری شود.
مدیر عامل بانک مسکن در پایان اظهار امیدواری کرد: مرکز توسعه کارآفرینی بانک مسکن بتواند بر ابرچالش بیکاری فایق بیاید.

 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.