صفحه اصلی / برنامه‌ریزی برای تأسیس ۱۲ کمیسیون در اتاق ایران و اوکراین

برنامه‌ریزی برای تأسیس ۱۲ کمیسیون در اتاق ایران و اوکراین

«پایه‌گذاری بسیار خوبی برای اتاق مشترک ایران و اوکراین در کشور اوکراین انجام شده و به همین منظور ما شکل‌گیری ۱۲ کمیسیون را برای همکاری و بهبود روابط اقتصادی دو کشور تعریف کردیم.» به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه خبری اتاق ایران، حمیدرضا قادی رئیس اتاق مشترک ایران و اوکراین با اعلام این خبر گفت: از جمله این کمیسیون‌ها، کمیسیون بازرگانی و صنایع و معادن؛ سرمایه‌گذاری و بانکی و مالی؛ کمیسیون کشاورزی، غذایی، ارگانیک و کشت فراسرزمینی؛ انرژی، نفت، پتروشیمی و صنایع وابسته؛ پزشکی و دارویی و صنایع وابسته است.
 
وی مهم‌ترین کمیسیون را نیز کمیسیون حقوقی و امور قراردادها برشمرد و اشراف این کمیسیون به قوانین را کمک بزرگی برای بازرگانان دانست.
 
قادی همچنین عناوین دیگر کمیسیون‌ها را اینگونه فهرست کرد: کمیسیون‌های IT، مخابرات و الکترونیک؛ عمران و فنی و مهندسی؛ نمایشگاهی، همایش‌های تجاری، روابط عمومی و امور بین‌الملل و تشریفات؛ گردشگری و فرهنگی؛ خدمات بازرگانی، حمل‌ونقل، بیمه، گمرک و طرح و برنامه.
 
رئیس اتاق مشترک ایران و اوکراین تصریح کرد: با مسئولان اوکراینی هم صحبت کردیم و آن‌ها نیز از راه‌اندازی این کمیسیون‌ها استقبال کردند.
 
وی با اشاره به وجود ظرفیت‌ها و زمینه‌های متعدد برای سرمایه‌گذاری و همکاری فعالان اقتصادی دو کشور افزود: نفت و انرژی، ترانزیت کالا، صنایع پیشرفته و تولید محصولات کشاورزی از زمینه‌های مهم و راهگشای همکاری‌های دو کشور به شمار می‌رود.
 
وی اظهار داشت: همکاری بانکی و تجاری نیز برای توسعه روابط باید تسهیل شود. در این خصوص هم ارتباطات خوبی برقرار کردیم و رایزنی‌های مهمی در اوکراین انجام شده، ضمن اینکه در کشور خودمان هم در حال رایزنی هستیم و امیدواریم روابط تجاری دو کشور را با همکاری بانکی ایران و اوکراین تسهیل کنیم.
 
قادی به اقدامات اتاق مشترک ایران و اوکراین برای تعمیق روابط اقتصادی اشاره کرد و گفت: برای روسای همه اتاق‌های سراسر کشورمان نامه‌ای فرستادم و از آن‌ها خواسته‌ام نماینده‌ای را برای همکاری بیشتر و معرفی اطلاعات کامل استان به ما معرفی کنند.
 
رئیس اتاق مشترک ایران و اوکراین با بیان سه دهه حضور و فعالیت خود در کشورهای CIS همچون روسیه و اوکراین، از رایزنی با همه روسای اتاق‌های استانی اوکراین خبر داد و افزود: در دیداری که با روسای اتاق‌های استانی اوکراین داشتم آن‌ها از مرتبط ساختن اتاق‌های دو کشور برای توسعه روابط بسیار استقبال کردند.
 
وی ادامه داد: با برقراری ارتباط بین اتاق‌های دو کشور،‌ طرفین می‌توانند ضمن معرفی و شناخت بیشتر از حوزه کاری همدیگر، برنامه‌ای سه یا چهارساله را برای بخش‌های مختلف کاری خود تنظیم کنند؛ به عنوان مثال کمیسیون کشاورزی اتاق مشترک بداند که چه برنامه‌ای با کمیسیون کشاورزی اوکراین خواهد داشت و سند همکاری امضا کنند.
 
قادی به سفر اخیرش همراه با رئیس‌جمهور و هیات بازرگانی اوکراین به گرجستان اشاره کرد و گفت: در این سفر بحث ترانزیت حمل‌ونقل کالا از گرجستان را مطرح کردم که روسای اتاق‌های گرجستان و اوکراین استقبال کردند؛ به‌طوری‌که کالا از طریق اوکراین به گرجستان و از طریق آذربایجان به ایران و بالعکس حمل شود. این مسیر بسیار مطمئن است و با قیمت ارزان‌تری حمل‌ونقل در آن انجام خواهد شد.
 
رئیس اتاق مشترک ایران و اوکراین اظهار داشت: کسانی که مایل به همکاری اقتصادی با اوکراین هستند می‌توانند با اتاق مشترک ایران و اوکراین و دبیرخانه اتاق تماس بگیرند و اتاق مشترک بلافاصله برای آن‌ها در رشته کاری مورد نیازشان برنامه‌ریزی خواهد کرد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.