صفحه اصلی / دریاچه کم عمق آزادی و مشکلات قایقران‌ها

دریاچه کم عمق آزادی و مشکلات قایقران‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، به دلیل برداشت بیش از اندازه آب از دریاچه آزادی سطح آب این مجموعه ورزشی به شدت پایین آمده و مشکلات زیادی را برای قایقران‌ها ایجاد کرده‌است. آنطور که عکس‌های منتشر شده در ایسنا نشان می‌دهد کاهش سطح آب زیاد و مستمر است و همین مساله در کنار ایجاد مشکلات تمرین اهالی این رشته را نگران نیز کرده‌است.
با این حال سیدحسن طباطبایی تاکید کرده که مشکلی وجود ندارد. با اینکه مدیر مجموعه ورزشی آزادی در ابتدای گفت و گوی خود برداشت از آب دریاچه را رد کرده اما در ادامه وجود دو پمپ برداشت آب در دریاچه برای آبیاری اراضی اطراف را تایید کرده‌است.
او گفته که افزایش فدراسیون‌ها در مجموعه و خوابگاه‌ها مصرف آب چاه‌های مجموعه را زیاد کرده و کاهش آب چاه‌ها و تابستان در کاهش آب دریاچه تاثیرگذار بوده است. همچنین به دلیل اینکه اراضی مجموعه دچار خشکسالی نشود دو پمپ نیز از آب دریاچه برای اراضی اطراف استفاده می‌کند.
این مساله باعث پایین آمدن سطح آب شده که تاثیر مستقیم بر تمرینات ملی‌پوشان قایقرانی گذاشته‌است چرا که پارو زدن در ارتفاع کم آب سخت می‌شود و همچنین تعداد لاین‌ها نیز کاهش پیدا کرده‌است.
طباطبایی تاکید داشته که با آمدن فصل پاییز و شروع بارندگی‌ها قطعا آب دریاچه به میزان مطلوب بازخواهد گشت اما سوال اینجاست که این بازگشت آب در آن زمان چه سودی برای قایقران‌ها دارد؟
ملی‌پوشان آب‌های آرام مهرماه و ملی‌پوشان کانوپولو آبان‌ماه راهی قهرمانی آسیا می‌شوند و این روزها باید بدون دغدغه تمرین کنند. اینکه آب دریاچه فصل دیگر سال به شرایط طبیعی بازمی‌گردد چه سودی برای قهرمانان دارد؟ این سوالی است که باید مسئولان مجموعه ورزشی آزادی پاسخ آن را بدهند اما قبل از آن برداشت بی‌رویه از آب دریاچه را متوقف کنند.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.