صفحه اصلی / کسی که شعر می‌خواند اختلاس نمی‌کند

کسی که شعر می‌خواند اختلاس نمی‌کند

 
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، این پژوهشگر ادبی در همایش میعاد صنعت و ادب که دوشنبه (۲۷ شهریور) در اتاق بازرگانی استان البرز برگزار شد، گفت: بخش زیادی از مشکلات امروز جامعه ما به دلیل غفلت از حوزه هنر، شعر و ادبیات به وجود آمده است و یکی از دلایل وجود مشکلات جامعه این است که از حوزه فرهنگ‌سازی هنر غافل شده‌ایم.
 
او افزود: نزار قبانی شاعر می‌گوید من در سرزمینی به دنیا آمده‌ام که وقتی نوزادی به دنیا می‌آید شعر در گوشش می‌خوانند و وقتی از دنیا می‌رود هم بر روی سنگ قبرش شعر می‌نویسند. ما هم در چنین سرزمینی زندگی می‌کنیم، سرزمین ما نباید آن‌قدر در این برهه که بیش از همه به شعر نیازمند است به این مقوله بی‌توجه باشد.
 
کاکاوند در ادامه با بیان این‌که هنرمندان جهانی آرمانی دارند که با یک بیان خوشایند آن را عرضه می‌کنند، گفت: امروز بیمار ی جامعه ما آن است که از زبان ادبی خود فاصله گرفته است و ما لذت‌های اصیل انسانی را از یاد برده‌ایم.
 
او با بیان این‌که جامعه‌ای که با متون زیبا ارتباطش کم شده مبانی زیبایی‌شناسی را گم می‌کند، اظهار کرد: شعر حافظ با آن چینش کلمات، چندلایه بودن و طنز آمیخته به رنجش ما را تخلیه می کند.
 
کاکاوند با بیان این‌که ما هر هنری داشته باشیم به گونه‌ای آمیخته با شعر است گفت:  موسیقی، سینما، خوشنویسی و … بدون شعر هیچ است.
 
او با اشاره به این‌که شعر حامل فرهنگ ماست بیان کرد: ما همه به شعر گرایش داریم. مولفه‌های شعر در زندگی ما جریان دارد اما حواس‌مان نیست و این بزرگ‌ترین مشکل شده است.
 
این پژوهشگر حوزه ادبیات ادامه داد: مبانی انسان‌سازی، اخلاق و … همه در متون ما وجود دارد و در ضمن می‌توان از آن‌ها لذت برد.
 
کاکاوند همچنین خاطرنشان کرد: شعر یک نیاز انسانی است؛ مهندس، پزشک و هر کسی پشتوانه ادبیات دارد در شغل خود خوب عمل خواهد کرد.
 
او در پایان اظهار کرد: ملت ما به شکل غریزی سواد را معادل فرهنگ و ادبیات می‌داند نه اطلاعات و هر کسی را که به خوبی با آن‌ها برخورد نکند بی‌سواد می‌دانند.

همچنین مطالعه کنید:

امضای قرارداد توسعه زیرساخت شهر هوشمند بین ایرانسل و شهرداری قائمشهر

به گزارش کسب و کار نیوز ، بعدازظهر دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳، طی جلسه‌ای در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.