صفحه اصلی / کشتیرانی جزیره کیش تورهای جدید دریایی راه اندازی کرد

کشتیرانی جزیره کیش تورهای جدید دریایی راه اندازی کرد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مانا، مدیرعامل شرکت کشتیرانی جزیره کیش با اشاره به فعالیت این شرکت با تعداد چهار فروند کشتی ملکی گفت: این شرکت در سه حوزه حمل و نقل کانتینر، جابه جایی مسافر و برگزاری تورهای گردشگری فعالیت می کند.
مرتضی کمالی افزود: در حوزه حمل کانتینر براساس قرارداد فی مابین با شرکت کشتیرانی حافظ دریا، کانتینرهای مشتریان این شرکت در مسیر بندرعباس به قشم و کیش از سوی کشتیرانی کیش جا به جا می شود که علاوه بر بکارگیری کشتی ملکی آریا با TEU44 ظرفیت، از شناورهای استیجاری دارای مجوز حمل کانتینر نیز در این زمینه استفاده می شود.
وی با بیان اینکه فعالیت کشتیرانی جزیره کیش در زمینه جابه جایی کانتینر از ابتدای سال جاری تاکنون در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۹۲ درصد افزایش داشته است، گفت: خوشبختانه شرکت های گروه از جمله والفجر، حافظ دریا و هوپاد دریا همکاری بسیار خوب و موثری با کشتیرانی جزیره کیش دارند.
وی با اشاره به زیان ده بودن سه فروند از کشتی های کشتیرانی کیش طی سال های گذشته افزود: براساس برنامه ریزی های انجام شده تلاش شد تا مرحله به مرحله شناورها از مسیر زیان دهی خارج شوند. به این منظور در گام اول کشتی آکواریوم ستاره پس از نوسازی و بازسازی به منظور استفاده در امر گردشگری بهینه شده و در حال حاضر به عنوان بهترین کشتی استاندارد آکواریومی موجود در ایران فعالیت می کند .
مدیر عامل شرکت کشتیرانی کیش ادامه داد: این کشتی برای برگزاری تورهای دریایی به صورت قراردادی به تورهای گردشگری اجاره داده می شود و کشتیرانی کیش نظارت کلی و عمومی بر فعالیت های آن را به عهده دارد.
کمالی با بیان این نکته که کشتی آکواریومی ستاره از شرایط زیان دهی خارج و به سوددهی رسیده است، گفت: در حال حاضر روزانه این کشتی سه سفر دریایی و گردشگری انجام می دهد و از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۱۲ هزار گردشگر از خدمات توریستی این شناور استفاده می کنند.
وی درباره کشتی مسافری و کاتاماران گوهر که در مسیر جزیره کیش به چارک تردد می کند، خاطر نشان کرد: در گام دوم برای به سود رساندن این کشتی تصمیم گرفته شد، ضمن اخذ مجوز گردشگری برای شناور گوهرعلاوه بر ارایه خدمات مسافری در مسیر کیش – چارک، در ساعات پایان روز تورهای گردشگری اطراف جزیره کیش برگزار کند.
وی افزود: این کشتی با ظرفیت ۲۳۰ مسافر از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۱۴ هزار مسافر را از جزیره کیش به چارک و بالعکس منتقل کرده است.
به گفته وی با توجه به کیفیت برنامه های گردشگری و خدمات ارایه شده در حالیکه تنها از سالن طبقه اول شناور برای اجرای تورهای گردشگری استفاده می شود، استقبال مسافران از برگزاری تورها قابل توجه بوده است.
کمالی گفت: از۲۲ تیرماه سال جاری تاکنون تعداد ۶۰ گشت دریایی از سوی کشتی گوهر انجام شده که طی این مدت حدود پنج هزار نفر گردشگر از خدمات ارایه شده استفاده می کنند که با ادامه این وضعیت زیان عملیاتی کشتی کاهش خواهد یافت.
مدیر عامل شرکت کشتیرانی جزیره کیش با اشاره به توقف چندین ساله شناور کروبوت مرجان به دلیل نقص فنی و عدم بهره گیری از این شناور در سال های گذشته گفت: در گام سوم با تمرکز برانجام تعمیرات اساسی موتور این شناور، برنامه ریزی برای عملیاتی شدن آن به نتیجه رسید که با اخذ گواهینامه های مربوطه این کشتی برای انجام سفر و برگزاری تورهای گردشگری به مقصد هندورابی آماده شده است.
کمالی با بیان افق روشن پیش روی کشتیرانی کیش در زمینه گردشگری اظهار داشت: با توجه به تاکیدات مدیریت ارشد کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران درباره توسعه و ارایه خدمات دریایی مناسب به مسافران و گردشگران دریایی، کشتیرانی کیش که از شرکت های تابعه گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران است، برنامه های موثر و مفصلی را در نظر دارد که با حمایت کشتیرانی والفجر به اجرا خواهد گذاشت .
وی با بیان این نکته که اولویت اول کشتیرانی جزیره کیش خروج شناورها از وضعیت زیان دهی بوده است که خوشبختانه به این مهم دست یافته ایم، افزود: بدون شک برگزاری تورهای گردشگری دریایی یک موضوع فرهنگی است که به همکاری تمامی ارگان های ذیربط نیاز دارد و در این راستا تبیین زیر ساخت ها اجتناب ناپذیر است و باید تلاش شود با تجهیز و نوسازی ناوگان مسافری و گردشگری دریایی در شأن نام کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با رویکردی نوین وارد عرصه رقابت در زمینه گردشگری شویم .
وی با بیان لزوم بازنگری و تغییر در روش های فعلی گفت: به منظور جذب بخش دیگری از مسافران و ایجاد انگیزه برای قشرهای مختلف برای استفاده از تورهای دریایی، ضمن مذاکره با برگزار کنندگان تور، راهکارهایی به منظور ارتقاء سطح برنامه ها ارایه شده است که از جمله می توان به برگزاری تورهای فرهنگی، مذهبی با قالب و محتوای معنوی اشاره کرد.
وی افزود: ایجاد تنوع در برنامه های گردشگری دریایی و تغییر فضای تکراری موجود می تواند انگیزه مسافران برای سفر به بنادر و جزایر ایرانی را افزایش دهد .
مدیرعامل شرکت کشتیرانی کیش خاطر نشان کرد: با توجه به پتانسیل های گردشگری موجود در ایران، یکی از اقدامات موثر برای توسعه گردشگری دریایی، تهیه و خرید شناورهای جدید و مناسب است .
وی با تاکید بر لزوم همکاری سازمان های مرتبط در توسعه امر گردشگری دریایی اظهار داشت: در این زمینه به همدلی و هماهنگی بیشتر نیاز است و باید تلاش کرد تا در راستای هم افزایی در این زمینه یک محور مشترک ایجاد شود .

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.