چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / بازاریابی درونگرا: طراحی یک ایمیل مناسب

بازاریابی درونگرا: طراحی یک ایمیل مناسب

همچنین تاکید کردیم که با توجه به پرسونای مشتری شاید استفاده از ابزاری مانند روبات تلگرام به جای ایمیل بتواند راهکار مناسب ارتباطی باشد. 
در این مقاله، سعی می‌کنیم نکاتی کاربردی برای طراحی یک ایمیل مناسب را بررسی کنیم که باز هم می‌توان با استفاده از چرایی آنها ابزار دیگری را جایگزین ایمیل کنیم. 
نکته‌هایی برای ارسال ایمیل درست
۱- یادتان باشد در فروش سازمانی طبق تحقیقات هاب اسپات، ۷۳ درصد لیدها آماده خرید نیستند
پس باید ارتباط را با آنها ادامه داد. این ارتباط برای یادآوری خود به مخاطب و ایجاد اعتماد است تا در نهایت بتوان آنها را به مشتری خود تبدیل کرد. 
۲- ایمیل شما باید برای مخاطب ارزش افزوده داشته باشد تا بخواهد آن را باز کند
 مثال ساده آن را می‌توان اینگونه گفت: خودتان را جای مخاطب بگذارید، شما در طول روز با توجه به ایمیل‌های بسیار زیادی که دریافت می‌کنید، کدام ایمیل‌ها را باز می‌کنید؟ یا در تلگرام کدام کانال‌ها و گروه‌ها را بی‌صدا نکرده‌اید؟ قاعدتا جواب آن مشخص است: ایمیلی که محتوایی مربوط به دغدغه‌های شما را برای شما ارسال می‌کند و اگر تبلیغاتی هم در آن صورت می‌گیرد، آن محصول یا خدمت نیز می‌تواند برای شما مفید باشد. 
۳- حواس‌تان به موبایل باشد
نزدیک به ۵۰ درصد ایمیل‌ها در موبایل باز می‌شوند. فرمت ایمیل‌های شما باید قابلیت سازگاری با موبایل را داشته باشد. فراموش نکنید که از اندازه فونت‌ بزرگ استفاده کنید و فونت‌هایی که خوانش را سخت می‌کند را کنار بگذارید. 
۴- هر ایمیل باید یک هدف را دنبال کند
هر ایمیل باید تنها یک هدف مشخص قابل پیگیری داشته باشد. اگر ساده‌تر بخواهم بگویم یک پیشنهاد در راستای یک هدف مشخص را در هر ایمیل قرار دهید. مثلا ثبت‌نام برای یک وبینار با هدف افزایش لیدها و نزدیک کردن آنها به خرید یا وبیناری برای پرسش و پاسخ و به دست آوردن بازخورد از محصول. 
۵- حتما ایمیل را شخصی‌سازی کنید
باز هم خودتان را جای مشتری بگذارید: اگر ایمیلی با آدرس عمومی یک سازمان برای شما ارسال شود آن را باز می‌کنید یا ایمیلی که با آدرس یک شخص حقیقی ارسال شود؟ مورد بعدی این است که ایمیلی که با نام شما شروع می‌شود چقدر شما را ترغیب می‌کند تا آن را باز کنید یا ایمیلی عمومی که با این جمله شروع می‌شود: مخاطب گرامی… 
۶- ایمیل را طوری طراحی کنید که مخاطب واکنشی را به آن انجام دهد
لحن ایمیل شما باید به‌گونه‌ای باشد که مخاطب بخواهد کاری انجام دهد. مستقیما از مخاطب بخواهید برای خواندن مقاله کامل کلیک کند یا به عنوان مثال در وبینار ثبت‌نام کند. در عین حال کار را برای مخاطب آسان کنید: عکس‌ها را قابل کلیک کنید، فراخوانی را در انتهای ایمیل قرار دهید و از هایپرلینک استفاده کنید. 
۷- گزارش‌گیری را فراموش نکنید
معیارهای زیادی برای سنجش بازاریابی ایمیلی وجود دارد اما من ۳ مورد آنها را مهم‌تر می‌دانم: 
– میزان دریافت ایمیل در پوشه خود
– میزان باز کردن ایمیل
– میزان کلیک روی فرخوان‌ها
این ۳ گزینه می‌تواند بسیاری از موارد را برای شما مشخص کند؛ همچنین شما در گزارش‌گیری می‌توانید اطلاعات ضمنی مانند ساعت باز شدن آن را نیز رصد کنید. 
۸- تست را فراموش نکنید
بعد از دسته‌بندی و قبل از ارسال، دو فرمت طراحی کنید و بعد از ارسال گزارش‌ها را با هم مقایسه کنید، در این حالت می‌توانید بفهمید که مخاطب چگونه به این تغییرات واکنش داده است. این تغییرات را کوچک نگه ‌دارید تا بتوانید دقیقا بفهمید اثر چه تغییری بوده است. مثلا رنگ عکس‌ها، تغییر آدرس ایمیل شخص ارسال‌کننده یا عوض کردن اندازه فونت. 
در مقاله بعد، بحث فروش را بیشتر باز می‌کنیم و در ارتباط با ساماندهی یک دپارتمان بازاریابی و فروش صحبت می‌کنیم. ضمنا برای مشاهده مقالات گذشته درباره بازاریابی درونگرا می‌توانید بروی برچسب بازاریابی درونگرا کلیک نمایید.

همچنین مطالعه کنید:

رونق قیمت‌گذاری کاذب در پلتفرم‌ها/ انسداد تا اصلاح آگهی‎‌های مسکن

به گزارش کسب و کار نیوز ، ابوالفضل نوروزی مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن از حذف آگهی‌های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.