صفحه اصلی / برزگر: باید در کشتی آزاد تغییر رویه بدهیم

برزگر: باید در کشتی آزاد تغییر رویه بدهیم

به گزارش کسب و کار نیوز منصور برزگر درباره ارزیابی خود از عملکرد تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان ایران در رقابت‌های جهانی یونان که با کسب عنوان چهارمی این تیم همراه بود اظهار کرد: به اعتقاد من این تیم نسبت به سال گذشته که به عنوان هشتمی رسید عملکرد بهتری داشت و توانست ۴ پله صعود داشته باشد.باید از این نفرات حمایت شود تا با کسب تجربه بیشتر به موفقیت برسند.
عضو شورای فنی کشتی آزاد درباره عملکرد فنی غلامرضا محمدی سرمربی تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان ایران نیز خاطرنشان کرد: محمدی چند ماه است که هدایت تیم ملی را بر عهده گرفته اما در این مدت عملکرد خوبی داشته است. عملکرد شاگردان او در مسابقات جهانی نیز قابل دفاع بود. کسب موفقیت در رده‌های پایه به زمان نیاز دارد و حداقل باید ۲ یا ۳ سال به محمدی فرصت بدهیم آنوقت درباره عملکرد او نظر بدهیم.
وی تصریح کرد: ما در سال‌های گذشته در این رده ها خوب کار نکردیم و برای اینکه به وضعیت مطلوب برسیم باید فرصت کافی در اختیار کادر فنی تیم ملی بگذاریم تا به موفقیت برسد.
برزگر درباره پیشتازی کشتی فرنگی ایران نسبت به کشتی آزاد و علت نتایج دور از انتظار کشتی آزاد گفت: عملکرد فرنگی کاران ایران در رده های سنی مختلف خوب بوده و نشان دهنده مسیر درست کشتی فرنگی و ظهور نسل آینده‌دار این رشته دارد.اما درباره اینکه چرا کشتی آزاد ما نسبت به فرنگی عملکرد ضعیف‌تری داشته باید به چند عامل بستگی دارد. اول اینکه بیشتر کشورهای جهان توجه بیشتری به کشتی آزاد دارند و تمرکز خود را بر روی این رشته قرار داده اند که همین امر کار را در کشتی آزاد سخت‌تر می کند. اما در مقابل، کشتی فرنگی جهان تقریبا رها شده و کشورهای دیگر به آن صورت بر روی آن کار نمی‌کنند. زمانی کشورهای بلوک شرق در کشتی فرنگی صاحب قدرت بودند اما در حال حاضر این کشورها نیز ضعیف شده‌اند.
عضو شورای فنی کشتی آزاد افزود: همچنین تغییر و تحولات زیاد در قوانین کشتی آزاد عامل دیگری در مشکل شدن کار در این رشته است. البته باید ببینیم مربیان شهرستانی و رده‌های پایه طی سال های اخیر به چه صورتی کار کرده‌اند که کار کشتی زاد به اینجا کشیده شده است.این موضوع باید از همه جوانب به دقت بررسی شود.
وی در پاسخ به این سوال که آیا نتایج کشتی آزاد ایران در رده‌های مختلف سنی جای نگرانی دارد یا خیر گفت: اگر بخواهیم با همین رویه به کار ادامه بدهیم جای نگرانی دارد. برای اینکه در کشتی آزاد از کشورهای دیگر مانند آمریکا که دائما در حال کار هستند عقب نمانیم باید تغییر و تحولات را در دستور کار قرار دهیم و ایرادات کار را پیدا کنیم.
برزگر در باره تغییر و تحولات در کادر فنی بزرگسالان گفت: فعلا این تیم عازم رقابت‌های ترکمنستان است اما پس از بازگشت از این رقابت‌ها شورای فنی تشکیل جلسه می‌دهد و قطعا شاهد تغییر و تحولات در کادر فنی خواهیم بود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.