صفحه اصلی / هیات بلغارستانی با هدف توسعه همکاری‌های استانی به ایران می‌آید

هیات بلغارستانی با هدف توسعه همکاری‌های استانی به ایران می‌آید

هیات اقتصادی ۵۰ نفری از بلغارستان به سرپرستی وزیر اقتصاد و با حضور رئیس اتاق بازرگانی، مسئول گمرک، نمایندگان مجلس و جمعی از فعالان اقتصادی این کشور ۱۱ مهر به ایران سفر می‌کنند و ضمن حضور در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با فعالان اقتصادی کشور مذاکره خواهند کرد. رویکرد اصلی این هیات، سرمایه‌گذاری مشترک با همکاری اتاق‌های استانی است.
 
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل ازپایگاه خبری اتاق ایران, سفیر بلغارستان در تهران به منظور هماهنگی‌های لازم برای اعزام هیات اقتصادی این کشور به ایران با معاون امور بین الملل اتاق ایران دیدار کرد. بر اساس اظهارات هریستو پولنداکوف، سفیر این کشور در تهران، هیات اقتصادی با هدف گسترش مناسبات اتاق‌های استانی دو کشور با یکدیگر، به ایران سفر می‌کند.
 
سفیر بلغارستان با اشاره به تاکید نخست وزیر این کشور برای توسعه روابط با ایران، گفت: در این هیات از بخش‌های مختلف اقتصادی حضور دارند.  
 
پولنداکوف در ادامه از انتقال نمایندگی اتحادیه اروپا برای یک سال آینده به کشور بلغارستان خبر داد و آن را فرصتی مناسب برای ارتباط ایران با ۲۳ کشور عضو این اتحادیه دانست.
 
محمدرضا کرباسی، معاون امور بین الملل اتاق ایران با اظهار امیدواری از رسیدن به نتایج خوب در پی حضور این هیات در ایران، پیشنهاداتی را مبنی بر حضور افرادی از سیستم بانکی بلغارستان در هیات اعزامی، برنامه‌ریزی برای تشکیل شورای مشترک حمل و نقل بر اساس MOU که در گذشته بین دو کشور به امضا رسیده است و طراحی پروژه‌های مشترک برای استفاده از بازار موجود در اطراف دو کشور، مطرح کرد.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.