صفحه اصلی / خطر سوق دادن مجالس عزاداری از مساجد به هتل ها و تالارها

خطر سوق دادن مجالس عزاداری از مساجد به هتل ها و تالارها

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر،  آیت الله نورالله طبرسی پیش ازظهر دوشنبه در جلسه شئون مذهبی در استان، از جمله آسیب‌ها در رابطه با برخی منبری‌ها و مداحان را در ایام عزاداری امام حسین (ع)، گفتن حرف‌های بدون سند با هدف اشک ریختن برشمرد و افزود: اما با نظارت می‌توان از این آسیب جلوگیری کرد.
نماینده ولی فقیه در استان مازندران با تأکید بر تربیت منبری‌های توانا، گفت: اکنون جامعه ما بیدار و باسواد است و روحانی در بالای منبر نباید با گفتن برخی حرف‌ها موجب دلسردی مردم از دین شود.
طبرسی از جمله راهکارها در این زمینه را در اختیار قرار دادن مقاتل خوب به مداحان برشمرد و افزود: سابق مداح کم بود و مداحی اینقدر بازار نداشت و اکنون همه بدون خواندن کتاب و دوره‌ای مداح می‌شود و به‌عنوان یک سرگرمی شده و از این رو متأسفانه توام با خرافه شده است.
وی با اشاره به تعدد بسیار هیئت‌ها اما کم شمار بودن اعضای هر هیئت بر ایجاد یک هیئت بزرگ و مادر که مرکز ثقل دیگر هیئت‌ها باشد تإکید کرد و افزود: هیئت سی و چهل نفره تاثیری ندارد و یک باید هیئت قدر و تعیین‌کننده باشد، مانند هیئت‌های بزرگی که در انقلاب اسلامی نقش داشته‌اند.
طبرسی با تأکید بر برگزاری نماز در هیئت‌های مذهبی گفت: به آن میزان که برای غذا در این ایام خرج می‌شود برای فکر و اندیشه خرج نمی‌شود.
وی همچنین از برگزاری عزاداری‌ها و مجالس ترحیم در هتل‌ها و تالارها ابراز ناخرسندی کرد و افزود: دیگر در این مراسمات از مداحی و منبر خبری نیست و این خطر بزرگی که مجالس عزاداری از مساجد به هتل برده شده است.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.