صفحه اصلی / کتاب «مقررات روابط‌عمومی» منتشر شد

کتاب «مقررات روابط‌عمومی» منتشر شد

 
هدف کتاب «مقررات روابط‌عمومی» شناساندن بخشنامه‌ها، آیین‌نامه‌ها، دستورالعمل‌ها و به‌طور کلی مقررات و قوانین روابط عمومی به کارگزاران روابط عمومی است. همچنین در این کتاب جوانب حقوقی روابط عمومی در برخی اصول قانون اساسی، جایگاه وسایل ارتباط جمعی، حقوق رسانه‌ها در برنامه‌های توسعه و جایگاه اطلاع‌رسانی در اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی مورد بررسی قرار می‌گیرد. 
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از  شارا،  کتاب «مقررات روابط‌عمومی»، مشتمل بر سه بخش زیر است: 
– قانون و روابط‌عمومی
– مقررات عمومی روابط‌عمومی
– مقررات تخصصی روابط‌عمومی
اما سوال عمده که صاحب‌نظران و مدیران روابط عمومی سعی کرده‌اند پاسخی برای آنها پیدا کنند، این است: «چرا بعضی از این قوانین قابل اجراست و برخی دیگر رعایت نمی‌شوند؟» یا «چرا اصلا بسیاری از مقررات روابط‌عمومی الزام آور نبوده‌اند یا چرا بعد از مدتی به فراموشی سپرده شدند؟»، ظاهرا چهار عامل اصلی، نگرش منفی مدیران ارشد اجرایی، سلطه مدیریت سلیقه، حضیض جایگاه و به رسمیت نشناختن حرفه روابط عمومی به عنوان یک علم و اهمیت نقش آن در معادلات سازمانی و اجتماعی، پاسخ اولیه برای این سوال است. البته عدم جدیت دولت و به تبع آن عدم نظارت و ضمانت اجرایی یا الزام‌آور نبودن مقررات وضع‌شده می‌تواند یکی دیگر از این عوامل باشد. همچنین این عوامل به اضافه تاثیرات منطقی بخشنامه‌ها که نشأت‌گرفته از نگرش‌ها و برداشت‌های فردی و سلیقه‌ای افراد است، بر اجرای آنها موثر بوده‌اند. مقررات روابط عمومی/ مهدی باقریان/ناشر: کارگزار روابط عموم؛ چاپ اول تابستان 1396/قطع وزیری/قیمت: 18تومان/192 صفحه
 

همچنین مطالعه کنید:

اقامتگاه بوم‌گردی شهمیرزاد

برگزاری طرح «سه‌شنبه‌ها با کتاب» در یک اقامتگاه بوم‌گردی شهمیرزاد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از میراث آریا ، رحمان فرمانی، با …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *