صفحه اصلی / خرید تضمینی گندم به حدود ۹ میلیون تن رسید

خرید تضمینی گندم به حدود ۹ میلیون تن رسید

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از صدا و سیما،  یزدان سیف افزود: امسال به رغم تمامی دشواری‌ها و تنش‌های اقلیمی از قبیل بارش‌های کم در فصل پائیز، سرمای شدید آبان ماه سال گذشته و مواردی از این دست میزان تولید گندم در کشور رشد مناسبی داشته است.
وی همچنین اظهارداشت: از ابتدای سال جاری تاکنون هشت میلیون و ۸۴۲ هزار و ۸۲ تن گندم بصورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده است.
مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران ارزش ریالی گندم مورد خریداری را ۱۱۵ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: از این میزان ۷۷ هزار میلیارد ریال معادل ۶۷ درصد به حساب کشاورزان واریز شده است و بقیه بهای محصول به محض تامین اعتبار پرداخت خواهد شد.
وی افزود: امسال هر کیلوگرم گندم معمولی با قیمت مصوب و تضمینی یک هزار و ۳۰۰ تومان و گندم دروم با قیمت یک هزار و ۳۳۰ تومان از کشاورزان در حال خریداری است.
 سیف در ادامه با اشاره به تولید قند و شکر در کشور اظهار داشت: کشت چغندر و نیشکر به واسطه تولید و اشتغال، پایداری در رفتار زراعی کشاورزان و بخش کشاورزی و همینطور توالی و رعایت تداوم کشت در کشور بسیار مهم است.
وی گفت:: کشت این دو محصول در سال‌های ۸۷ تا ۹۱ در مملکت بسیار تضعیف و به تبع چرخ تولید و اشتغال صنایع قند و شکر داخلی با افت شتاب مواجه شد.
مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران افزود: متاسفانه با این اقدام تولید داخلی قند و شکر هر روز نسبت به گذشته بی رمق‌تر شده و در برابر واردات این کالا روی ریل رونق قرار گرفته بود.
وی با تصریح اینکه خوشبختانه از سال ۹۲ برنامه افزایش تولید شکر اغاز شد، اذعان داشت: اجرای این طرح تاکنون نتایج مثبتی
داشته است.
سیف اضافه کرد: تولید یک میلیون و ۶۵۰ هزار تنی شکر در سال گذشته در کشور گزارش شد و پیش بینی می‌شود امسال هم تولید شکر در ایران به بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن برسد.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.