صفحه اصلی / افزایش ۱۰ درصدی تولید و اشتغال در واحدهای تولیدی کوچک و متوسط

افزایش ۱۰ درصدی تولید و اشتغال در واحدهای تولیدی کوچک و متوسط

 رضا رحمانی ظهر پنجشنبه در نشست مشترک رئیس و اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس و شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی در مشهد افزود: همزمان با فعالیت دولت دوازدهم تلاش و نشاط جدیدی در وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکم شده است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، وی ادامه داد: جهتگیریها در نخستین روزهای کاری دولت دوازدهم در خصوص معدن و سیاستهای اقتصاد مقاومتی بود لذا برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و عملیاتی این وزارتخانه به رئیس جمهوری اعلام شد.
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: کارگروههایی نیز برای عملیاتی شدن برنامه ها تشکیل و در خصوص طرحهای رونق تولید هم ۴۶ برنامه اولویتدار در سال ۹۶ براساس برنامه های اقتصاد مقاومتی از سوی معاون اول رئیس جمهوری به وزارت صنعت، معدن و تجارت ابلاغ شد.
وی افزود: امسال تلاش می شود نرخ سود تسهیلات بانکی برای صنایع و تولید کاهش یابد. بهره برداری شش هزار واحد تولیدی از دیگر برنامه های پیش بینی شده برای سال جاری است.
رحمانی ادامه داد: راهبرد صنعتی این وزارتخانه نیز در دولت یازدهم تدوین شد. در مرحله تدوین برنامه های عملیاتی و نهایی کردن آمایش سرزمین هستیم که به زودی پایان می یابد.
وی در ادامه همچنین گفت: برای خراسان رضوی آمایش سرزمینی راهبرد صنعتی به پایان رسیده و اولویتهای سرزمینی مشخص شده است. صنایع تولید فرآورده های نقدی معدن، استخراج معدنی صنایع پیشرفته از جمله تجهیزات کنترلی، ماشین آلات و تجهیزات صنعتی تولیدی، تولید ماشین آلات مولد، ساخت موتورهای برقی، مواد غذایی و آشامیدنی، تولید انواع پوشاک و اقلام سوغاتی از اولویتهای تولیدی و صنعتی در خراسان رضوی است.
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: طرحهای اولویتدار برای رونق تولید و صنعت با جدیت باید پیگیری شوند.
خراسان رضوی با پنج هزار و ۶۱۶ واحد صنعتی فعال، سرمایه گذاری صنعتی ۱۲۰ هزار میلیارد ریال و اشتغال حدود ۱۸۵ هزار نفر در آنها از نظر تعداد واحدها و اشتغال پس از استانهای تهران و اصفهان رتبه سوم کشور و از نظر میزان سرمایه گذاری رتبه ششم کشور را دارد. همچنین این استان دارای ۴۶ نوع ماده معدنی در ۷۰۷ معدن با ذخیره قطعی بیش از سه میلیارد تن است.
۱۶۵ هزار و ۸۰۷ واحد صنفی دارای پروانه کسب در بخشهای تولیدی، توزیعی، خدماتی و فنی در خراسان رضوی فعالیت دارند.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.