چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / راه اندازی شربت خانه شهر تاریخی حریره برای رونق بیشتر گردشگری کیش

راه اندازی شربت خانه شهر تاریخی حریره برای رونق بیشتر گردشگری کیش

این شهر از آثار قدیمی و ارزشمند کیش است و آثار میراثی ،بهترین راه برای معرفی فرهنگ یک منطقه به گردشگران به شمار می رود که اگر بتوان آنها را در معرض بازدید قرار داد گردشگری رونق بیشتری پیدا می کند.
وی اظهار کرد : در گذشته و در گشت های جزیره محلی برای استقرار بازدید کنندگان از این شهر وجود نداشت که با همت مجموعه معاونت گردشگری طرح جامعی برای جذب گردشگر و استقرار آنها در این شهر تدوین شد که با راه اندازی این شربت خانه گام نخست در این راستا برداشته شده است .
به گزارش کسب و کار نیوز معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد کیش با بیان اینکه در مرحله نخست ،شربت خانه این شهر به بهره برداری رسیده است ، افزود : بخش های دیگری بر اساس طرح جامع در این شهر ایجاد خواهد شد که برخی نیاز به ایجاد زیر ساخت دارد ، با اجرای کامل طرح، شهر تاریخی حریره در چرخه گردشگری کیش قرار خواهد گرفت .
دکتر جیرفتی با اعلام اینکه در آینده نزدیک آب انبار سنتی حریره به مرکز گردشگری تبدیل خواهد شد اظهار کرد : این بخش هم پاتوقی برای گردشگران خواهد بود که در انتهای بازدید از جاذبه های گردشگری کیش ،ضمن استراحت در آن با جاذبه های تاریخی این جزیره بیشتر آشنا شوند.
وی در ادامه اظهار داشت  : بهره برداری از تمام طرح های مورد نظر یکسال زمان نیاز دارد و فازهای مختلف به مرور وارد چرخه گردشگری خواهد شد .
همچنین ماهان مدون مدیر توسعه گردشگری و میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این مراسم اظهار داشت :این شربت خانه نمادی از شربت خانه های قدیمی است که با الهام گرفتن از معماری سنتی بازسازی شده است  و ساختمانی که شربت خانه در آن راه اندازی شده معروف به پژوهشکده حریره و کاربری اصلی آن انجام فعالیت های پژوهشی میراثی بود که ۳ سال قبل با همت مدیران وقت ساخته شد اما فرصت لازم برای فعال شدن آن نبود.
ماهان مدون با بیان اینکه با ایجاد این مکان، گردشگران می توانند در فضایی آرام و دلنشین ساعتی را به استراحت بپردازند اظهار کرد : این فضا با همت سازمان و توسط بخش خصوصی همراه با استانداردهای لازم راه اندازی شده است.
مدیر توسعه گردشگری و میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد کیش  در ادامه افزود : این شربت خانه دارای آشپزخانه و پذیرایی است و در بخش سایت موزه آن نیز فروشگاه صنایع دستی ایجاد شده است تا تولید کنندگان این حوزه در کیش محصولات خود را برای فروش به گردشگران عرضه کنند .
مدون  با بیان اینکه ما شعار' کیش ایران کوچک 'را دنبال می کنیم افزود : محصولاتی که ارائه می شود شربت های با طعم های خاص متعلق به شهرهایی از سراسر ایران است ، همچنین نان های محلی همراه با غذاهای سنتی نیز در این شربت خانه به مشتریان ارائه می شود.
مدیر توسعه گردشگری و میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد کیش با اظهار امیدواری در خصوص راه اندازی اینگونه مراکز تاریخی برای رونق بیشتر گردشگری کیش
 تصریح کرد : با پایان اکتشافات در این شهر و اجرای طرح جامع ، حریره یک وزن قابل توجه برای جذب و رونق گردشگری کیش خواهد بود .

همچنین مطالعه کنید:

بدهی‌های ایران تا سال ۱۴۰۲ را به صفر رساندیم

به گزارش کسب و کار نیوز ، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی در حاشیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.