صفحه اصلی / بی‌انصافی است اگر تک‌بُعدی به کیفیت سریال‌ها نگاه کنیم

بی‌انصافی است اگر تک‌بُعدی به کیفیت سریال‌ها نگاه کنیم

کارگردان سریال‌های «کیمیا» و «برادر»  درباره پروژه جدید خود، مجموعه «آنام» که در شهر آذربایجان ساخته می‌شود، ‌اظهار کرد: همیشه کارهای سخت و پردردسر قسمت من می‌شود. کارهایی که پرلوکیشن و پربازیگر است، اما به اعتقادم کاری که پربارتر باشد مخاطبان زیادی را هم جذب خواهد کرد؛ البته سریال پلاتویی و آپارتمانی هم جذابیت‌های خودش را دارد، اما کارهایی مثل «کیمیا» و مجموعه «آنام» تفاوت زیادی با مجموعه‌های دیگر دارند چرا که در اقصی نقاط ایران با ویژگی‌های خاص خودش ساخته می‌شوند.
 
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, این کارگردان درباره حساسیت‌های ساخت سریالی که به قومیت‌ها می‌پردازد، اظهار کرد: به طور کلی وقتی از بیرون نگاه می‌کنیم این جو که حساسیت‌های زیادی برای ساخت چنین سریال‌هایی وجود دارد، احساس می‌شود، اما اینگونه نیست و همچنان صمیمیت و یکپارچگی که بین هم‌وطنانمان وجود دارد، وصف‌ناپذیر است. به دلیل اینکه مردم ما به شدت کشور و پرچمشان را دوست دارند و همواره به خاطر پرچم و میهن‌شان به همنوعان خود محبت می‌کنند و این وفاداری‌شان ستودنی است. درباره آذربایجان هم همین حس را داریم و این مهر را کم ندیدیم و از همه چیز راضی بودیم.
 
افشار در ادامه درباره ضعف سریال‌های تلویزیونی و کم شدن مخاطب اظهار کرد: به نظر من کمی بی‌انصافی است اگر تک‌بُعدی به این ماجرا نگاه کنیم. تلویزیون حداقل در بخش فیلمنامه رشد مناسبی داشته، اما به هر حال کارهای ضعیف هم وجود داشته است؛ اما اینکه بگوییم سریال‌های تلویزیون به لحاظ کیفی تنزل پیدا کرده است را نمی‌پذیرم. عموما سریال‌هایی وجود داشته است که به لحاظ حرفه‌ای از کیفیت بالایی برخوردار باشند و آن هم به خاطر رشد کیفیت سازندگان بوده است. ممکن است معدود سریال‌های ضعیفی هم ساخته شده باشند ولی نمی‌توان آن را به کل کارها تعمیم داد.
 
وی درباره ضعف سریال‌ها در عین حال گفت:‌ بخشی از موضوع به این برمی‌گردد به اینکه در یکی، دو سال گذشته، مدیران تلویزیون برای ساخت سریال‌ها بر کمیت تکیه کرده‌اند تا جمع حداکثری دست‌اندرکاران و بازیگران اشتغال داشته باشند؛ به همین دلیل تولیدات آثار را زیاد کرده‌اند که در لابه‌لای آن ممکن است کارهای ضعیفی هم تولید شود، اما اگر میزان برآورد در هزینه‌ها را متناسب با ظرفیت و نیاز کارها انجام دهند، به لحاظ کیفیت نیز تعادل رعایت خواهد شد.
 
کارگردان «کیمیا» در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود، از گزینش بازیگران جدید در سریال «آنام» و همچنین افزایش تعداد قسمت‌های فیلمنامه‌ این مجموعه خبر داد و درباره روند تولید و پخش آن اظهار کرد: مجموعه «آنام» تاکنون ۵۰ درصد از تولید خود را سپری کرده است و پاییز به روی آنتن خواهد رفت.
 
وی درباره افزایش فیلمنامه و اضافه شدن قسمت‌های جدید به مجموعه «آنام» نیز گفت: قرار است این اتفاق بیفتد و موافقت‌ها انجام شده است؛ چرا که ساختار کلی قصه آنقدر جذاب است که ظرفیت این را دارد که قسمت‌های بیشتری نگارش شود. در حال حاضر ۴۰ قسمت از این مجموعه نگارش شده است اما قصه‌های زیادی همچنان دست نخورده مانده است که فکر می‌کنم حداقل ۲۵ قسمت دیگر جا دارد. اسکلت فیلمنامه آنقدر بالاست که می‌توان قسمت‌های بیشتری روی آن بنا کرد.
 
افشار درباره انتخاب بازیگران جدید برای بازی در مجموعه آنام نیز توضیح داد: در حال مذاکره با بازیگران هستیم اما هنوز حضورشان در مجموعه قطعی نشده است، به تعداد زیادی بازیگر نیاز داریم که در کنار تولید، مذاکرات همچنان ادامه دارد. در روزهای آتی انتخاب بازیگران قطعی خواهد شد.
 
جواد افشار در پایان این گفت‌وگو از ساخت فیلم سینمایی‌اش پس از اتمام مجموعه «آنام» خبر داد و گفت: تلاش می‌کنم فرصتی برای ساخت فیلم سینمایی‌ام فراهم کنم. اگر فرصتی پیش بیاید پس از این مجموعه آن را خواهم ساخت. پیش از این قصه‌ای را به ارشاد ارائه دادم که اشکلاتی داشت و قصه دیگری را جایگزین آن کردم که در ماه‌های آینده نتایج برای ساخت آن حاصل می‌شود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.