صفحه اصلی / اشتغال و تولید دو هدف راهبردی برای تحقق رشد ٨درصدی اقتصاد

اشتغال و تولید دو هدف راهبردی برای تحقق رشد ٨درصدی اقتصاد

به گزارش کسب و کار نیوز  به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، محمدباقرنوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه در مراسم امضا تفاهم نامه توسعه اشتغال روستایی در قالب طرح تولید پوشاک گفت: جامعه امروز ما تولید و اشتغال را طلب می کند و طرح هایی از این قبیل ضروری است.
وی افزود: سیاست ها و اسنادبالادستی،سیاست های اقتصاد مقاومتی و سند برنامه ششم، اشتغال و تولید را بعنوان دو هدف راهبردی برای تحقق رشد ٨درصدی و اشتغال ٩۵۵هزارنفری در سال مورد تاکید قرار داده است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: مجوز ویژه برای بهره مندی از یک و نیم میلیارد دلار موجودی صندوق توسعه ملی برای اعطای تسهیلات و تامین منابع طرح های تولیدی و اشتغالزیی با موافقت مقام معظم رهبری و مجلس صادر شده که می تواند تحقق تولید و اشتغال را تسهیل کند.
وی ادامه داد: تا امسال ٢٠درصد از درآمدهی نفتی وارد صندوق توسعه ملی می شد و قسمتی از آن به بخش های غیردولتی برای تولید قرا می گرفت و امروز سازمان برنامه و بودجه یک و نیم میلیارد دلار از منابع این صندوق و بانک ها را به تولید اختصاص خواهد داد.
نوبخت گفت: رئیس جمهور تاکید دارد که هر چه می توانیم از هزینه های جاری و دولتی کم کنیم و این میزان را به امور عمرانی و توسعه ای کشور اختصاص دهیم .
وی افزود: باید از این منابع بر صنایعی که فرصت اشتغالزایی بالا دارند بهره برد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به صرفه جویی در تخصیص اعتبار به دستگاه ها مختلف بیان کرد: هر سه ماه سازمان برنامه و بودجه باید تخصیص اعتبارات دستگاه ها را ابلاغ کند که مقداری از آن صرفه جویی شده و به تولید اختصاص می یابد.
وی در پایان گفت: از آن جا که منابع محدود است باید اولویت بندی کرد و در هزینه های دولتی صرفه جویی و آن را به سمت تولید و اشتغال هدایت کرد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۶ درصدی تامین ارز دارو در سال ۱۴۰۲

به گزارش کسب و کار نیوز، میزان ارز تأمین شده برای واردات دارو و تجهیزات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.