صفحه اصلی / جایزه ملی «فاب» چشم‌انداز اقتصاد مقاومتی را توسعه می‌بخشد

جایزه ملی «فاب» چشم‌انداز اقتصاد مقاومتی را توسعه می‌بخشد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، دکتر سیروس علیدوستی با اشاره به تاریخچه جایزه ملی فناوری اطلاعات برتر (فاب) افزود: جایزه فاب از خرداد ماه ۱۳۹۴ برای نخستین بار در سومین همایش مدیران فناوری اطلاعات رونمایی شد و امسال نیز در پنجمین همایش، سومین جایزه فاب به محصولاتی که از جنبه‌های گوناگون علمی‌فناوری، سیاستی‌مدیریتی و نیز فرهنگی‌اجتماعی در بالاترین سطح باشند، داده خواهد شد.
عضو شورای سیاست‌گذاری همایش گفت: جایزه فاب برای تشویق متخصصان و پژوهشگران علوم و فناوری اطلاعات در ارائه محصولات فناورانه و نوآورانه خود در یکی از بزرگ‌ترین همایش‌های مدیران این حوزه طراحی شده است.
وی افزود: پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) با طراحی و اهدای جایزه ملی فاب به گسترش عرضه دستاوردهای فناورانه کمک خواهد کرد و زمینه افزایش بلوغ محصولات حوزه فناوری اطلاعات را افزون بر افزایش بازار این محصولات فراهم خواهد کرد. کمک به صادرات این دستاوردها نیز از دیگر هدف‌های این جایزه ملی است.
رئیس ایرانداک خاطرنشان کرد: جایزه فاب افزون بر کمک به ارتقاء و رشد علمی و فناورانه دستاوردهای حوزه فناوری اطلاعات، به ملاحظات فرهنگی‌اجتماعی این حوزه نیز توجه خواهد کرد.
وی تاکید کرد: در پنجمین دوره این همایش در سال ۱۳۹۶ که «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» نام‌گذاری شده است، فرایند ارزیابی جایزه فاب میزان اشتغال‌زایی و توجه به اصول علمی تولید محصولات فناورانه را نیز به شکل ویژه مورد توجه قرار خواهد داد.
علیدوستی افزود: محصولات فناورانه؛ دستاوردها و خدمات نرم‌افزاری، سخت‌افزاری و ارتباطی (شبکه‌ای)، استانداردها، معماری‌ها و روش‌شناسی‌های طراحی و توسعه سامانه‌های کاربردی و روش‌ها و استانداردهای آسان‌سازی کاربست فناوری اطلاعات و اشاعه آنها در بستری فرهنگی‌اجتماعی را در می‌گیرند که ویژگی‌های این محصولات، هرگونه نوآوری و ابتکار در حوزه کاربرد فناوری اطلاعات را دربردارند.
وی یادآور شد:‌ سازمان‌ها و شرکت‌های فعال در زمینه فناوری اطلاعات می‌توانند مستندات محصولات فناورانه خود را تا پایان شهریور ۱۳۹۶ در وبگاه همایش برای بررسی ارائه کنند.
بر اساس اعلام روابط عمومی ایرانداک، پنجمین همایش ملی مدیران فناوری اطلاعات در تاریخ ۵ آذر ۱۳۹۶ در مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد برگزار می‌شود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.