صفحه اصلی / برگزاری دوره‌های تخصصی و مهارتی در حوزه ارزیابی پوشش شبکه تلفن‌همراه

برگزاری دوره‌های تخصصی و مهارتی در حوزه ارزیابی پوشش شبکه تلفن‌همراه

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، با توسعه شبکه تلفن همراه و سرویس‌های اینترنتی بی‌سیم در سطح کشور، دولت، اپراتورهای تلفن همراه و شرکت‌های ارائه دهنده این خدمات به عنوان متولیان این حوزه، دائما در حال نصب و به‌روز رسانی تجهیزات مخابراتی، ارزیابی آنها از نظر کیفیت سیگنال‌ها و صحت عملکرد سایت‌های مخابراتی خود هستند.
از آنجا که این شرکت‌ها به دلیل گسترده‌ بودن سطح فعالیت‌ها، بسیاری از این امور را از مرحله نصب تا تست شبکه برون‌سپاری می‌کنند، شرکت‌های پیمانکاری ارائه‌دهنده این خدمات با چالش جدی کمبود نیروی انسانی ماهر و آموزش‌دیده در حوزه ارزیابی سیگنال‌ها و صحت عملکرد سایت‌های مخابراتی مواجه هستند.
پژوهشکده فناوری اطلاعات و ارتباطات جهاد دانشگاهی با هدف تربیت نیروی انسانی ماهر و آموزش‌دیده در این حوزه و همچنین تامین نیروی مورد نیاز خود اقدام به برگزاری دوره‌های تخصصی و مهارتی ارزیابی پوشش شبکه تلفن همراه یا Drive Test می‌کند.
در این دوره‌ها فراگیران در یک آزمایشگاه مجهز مخابراتی که در محل پژوهشکده فناوری اطلاعات و ارتباطات جهاد دانشگاهی قرار دارد، با ساختار شبکه تلفن همراه از نظر تجهیزات و سایت‌های مخابراتی آشنا می‌شوند.
همچنین انواع تکنولوژی‌ها در تلفن همراه اعم از ۲G، ۳G و LTE را فرا گرفته و پارامترهای مورد نیاز برای اندازه‌گیری در هر تکنولوژی را فرا خواهند گرفت. سپس با یادگیری نرم‌افزارهای مورد نیاز برای تست، ارزیابی و تحلیل پارامترها، روش‌های تست و تحلیل و ارزیابی عملکرد سایت‌ها را فرا خواهند گرفت.
در نهایت با انجام کار عملی در محیط واقعی در سایت مخابراتی، Drive Test‌ را به صورت عملیاتی آموزش می‌بینند. یکی از مباحثی که در این دوره‌ها مورد توجه قرار گرفته است، کار عملی با تجهیزات و دستگاه‌های مخابراتی جهت تست و ارزیابی شبکه تلفن همراه است.
فراگیران پس از گذراندن دوره و شرکت در آزمون پایانی گواهینامه معتبر دریافت می‌کنند و می‌توانند در سازمان‌ها و یا شرکت‌های فعال در این حوزه فعالیت کنند.
علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به سامانه اینترنتی www.ictrc.ac.ir/dt مراجعه کنند.

همچنین مطالعه کنید:

تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر/ رشد ۹ درصدی عملیات کانتینری

به گزارش کسب و کار نیوز ، براساس اعلام سازمان بنادر و دریانوردی؛ میزان تخلیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.