صفحه اصلی / معاون وزیر تعاون ایران: گرجستان محیط امن ایجاد قطب اقتصادی کارآفرینان دو کشور است

معاون وزیر تعاون ایران: گرجستان محیط امن ایجاد قطب اقتصادی کارآفرینان دو کشور است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، «سیدحسن هفده تن» عصر امروز (یکشنبه) در نشست اقتصادی ایران و گرجستان در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران افزود: گرجستان اقتصاد کوچکی دارد، اما پلی بزرگ و مستحکم به سوی تجارت جهانی بویژه با کشورهای اروپایی است.
به گفته این مقام مسئول، از گرجستان می توان به عنوان دروازه ای برای تسخیر بازارهای هدف اروپایی بهره جست؛ ایران به دنبال رشد صادرات خود است تا اقتصاد کشور را بزرگتر و مشکل اشتغال را حل کند و در این زمینه گرجستان فرصت مناسبی است.
وی تصریح کرد: سیاست اصلی جمهوری اسلامی ایران رشد صادرات از مسیر گرجستان است و هموارسازی راه برای بخش خصوصی بزرگترین هدف دولت است.
هفده تن با اشاره به در دست تهیه بودن سند جامع ششمین کمیسیون اقتصادی دو کشور، یادآوری کرد: امروز دیگر بحث تهیه و تنظیم تفاهم نامه ها مطرح نیست، به عنوان نمونه در موضوع کریدور شمال- جنوب تاکنون دو موافقتنامه در ۱۲ سال گذشته داشته ایم اما هنوز هیچ اقدام عملی انجام نشده است.
وی به برخی زیرساخت های مهم اشاره کرد که باید در سند ششمین کمیسیون اقتصادی دو کشور دیده شود که از جمله آنها حذف مالیات مضاعف، اصلاح و عادلانه سازی تعرفه های ترجیحی و رفع مشکلات بانکی است.

همچنین مطالعه کنید:

تامین ارز از ۲۰ میلیارد دلار گذشت/افزایش درآمدهای ارزی کشور

شایلی قرائی به گزارش کسب و کار نیوز ، تحولات بازرگانی خارجی نشان می‌دهد در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.