صفحه اصلی / تعاملات اجتماعی زنان در اقدام به رفتارهای سلامت‌جویانه مؤثر است

تعاملات اجتماعی زنان در اقدام به رفتارهای سلامت‌جویانه مؤثر است

 
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، مریم کوشا، کارشناس گروه پیشگیری از سرطان در خصوص مطالعه انجام شده با اشاره به این که حمایت اجتماعی به عنوان یکی از اثرات و کارکردهای شبکه‌های اجتماعی، مکانیزمی از ارتباطات میان‌فردی است که توسط افراد یا گروه‌ها انجام می‌شود تا دریافت کنندگان حمایت به انجام رفتار صحیح نزدیک شوند، ادامه داد: با افزایش تعاملات اجتماعی در شبکه حمایت‌های اجتماعی، بر میزان تمایل افراد جهت اتخاذ رفتارهای پیشگیری از سرطان پستان افزوده خواهد شد.
 
وی افزود: در این مطالعه که بر روی ۱۷۰ نفر از زنان مراجعه‌کننده به مراکز بهداشتی درمانی انجام شد، زنان در دو گروه با سابقه انجام رفتار پیشگیرانه و بدون سابقه انجام آن در خصوص تاثیر شبکه حمایت اجتماعی و رضایتمندی از آن مورد سنجش قرار گرفتند.
 
بر اساس اعلام روابط عمومی جهاد دانشگاهی؛ نتایج حاصل از این مطالعه نشان داد، با حمایت اجتماعی که از جانب خانواده، دوستان و اطرافیان اعمال می‌شود، بر میزان رضایت‌مندی افراد و تمایل به اتخاذ رفتار غربالگری از سرطان پستان افزوده خواهد شد. لذا با توجه به نقش سازنده شبکه‌های اجتماعی در انتخاب تصمیم های مهم و حیاتی زنان، ضروری است برنامه‌ریزی لازم برای گسترش و تقویت این شبکه حمایتی از مسیرهای مناسب صورت گیرد

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.