صفحه اصلی / صدقه پیامکی راه‌اندازی شد

صدقه پیامکی راه‌اندازی شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، امروز در مراسم امضای تفاهم‌نامه ارسال پیامک برای دریافت صدقه پیامکی، پرویز فتاح- رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) –  با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه با همراه اول اظهار کرد: صدقه پیامکی اولین گامی بود که در این راستا برداشته شده است و توسعه این سرویس اولین درخواست ماست. این طرح می‌تواند به کمیته امداد و مردم کمک کند. بدین ترتیب از این پس حساب‌ها شفاف شده و هر کس هر زمان از شبانه‌روز می‌تواند صدقه بپردازد.
وی با بیان این که استفاده از مناسبت‌ها برای صدقات دومین درخواست کمیته امداد است، افزود: این قرارداد یک مسوولیت اجتماعی است که همراه اول پذیرفته و بابت پیامک‌هایی که به مشترکان ارسال می‌شود، هزینه‌ای از فردی که در صدقه پیامکی شرکت کرده، دریافت نمی‌کند.
رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان این که نیاز بود از ظرفیت اپراتوری که رتبه اول را در کشور دارد و فراگیر است استفاده کنیم، گفت: کمیته امداد همچنین برنامه دارد فعالیت‌های خود را با همراه اول در قالب یک موسسه به نام "امداد اول" ادامه دهد. برای شروع نیز هزار یتیم تحت پوشش قرار می‌گیرند.
وی خاطر نشان کرد: اکنون ۶۰۰ تا ۸۰۰ نفر در سیستم صدقه پیامکی داریم که می‌خواهیم آن را به چند میلیون نفر برسانیم و در آن شرایط وسعت کار به حدی می‌شود که نیاز به یک بستر مشترک و هماهنگ است و به همین دلیل ما موسسه امداد اول را راه‌اندازی کردیم.
فتاح با اشاره به ظرفیت استفاده از اپراتورها برای دریافت کمک‌های مردمی، اظهار کرد: ۱۰ درصد جمع‌آوری کمک‌های مردم در سال ۱۳۹۶ از طریق پیامک و اینترنت بود. همچنین برنامه داریم که حداقل ۱۰ درصد به این ظرفیت اضافه شود. کمیته امداد یک نهاد انقلابی وابسته به کمک‌های مردمی است و این تفاهم‌نامه با همراه اول، کمک به توسعه فرهنگ خیر و احسان در جامعه است.
وی با اشاره به ضرورت همکاری با اپراتورها، اظهار کرد: در حال حاضر یک میلیون حامی یتیم در کشور وجود دارد که اگر نحوه پرداخت برای مردم ساده‌تر شود این عدد افزایش می‌یابد. اکنون این بستر فراهم شده که و آنها می‌توانند با یک کد شناسایی از هر جای کشور صدقه واریز کنند. پس از آن نیز پیامک دریافت کرده و از واریز مطمئن می‌شوند. همچنین برنامه داریم بستری فراهم کنیم که پرداخت اعانات از این پس به هیچ وجه مشکل نداشته باشد.
رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) ادامه داد: ما پیش از این به مشترک چند ده میلیونی همراه اول دسترسی نداشتیم اما اکنون این ظرفیت ایجاد شده که با این مشترکان هم در ارتباط باشیم. البته اقداماتی با همکاری سایر اپراتورها نیز انجام شده است.
فتاح درباره نحوه ارسال صدقه پیامکی توضیح داد: شماره ۸۸۷۷ توسط همراه اول به کمیته امداد اختصاص یافته است؛ صدقه پیامکی یک پرداخت روزانه است و با توجه به قبض ۱۵ یا ۴۵ روزه همراه اول این هزینه پس از پرداخت مشترک به کمیته امداد پرداخت می‌شود. همچنین کد USSD با شماره‌گیری #۱*۸۸۷۷* برای صدقه پیامکی برای پرداخت صدقه در هر ساعتی از شبانه روز راه‌اندازی شده است.
رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان این که کار کمیته امداد دستگیری از نیازمندان است، اظهار کرد: با وجود این وسعت فرد به حدی زیاد است که تنها توسط کمیته امداد قابل حل نیست. رونق تولید، شکوفایی اقتصاد و خروج از رکود فقر را کاهش می‌دهد البته هر چقدر مردم کمک کنند تاثیر بیشتری در کاهش فقر دارد.
وی ادامه داد: سال گذشته بیش از ۱۰۰ هزار خانواده با کمک‌های کمیته امداد خودکفا شدند، البته همه افراد تحت پوشش قابلیت خودکفایی را ندارند زیرا برخی از آنها یتیم بدون والدین و یا افراد سالمند هستند، اما ما وظیفه داریم به افرادی که سن و سلامتی‌شان ایجاب می‌کند کمک کنیم که روی پای خودشان بایستند.
صدقه ۶ میلیارد تومانی خانواده همراه اول
در این مراسم همچنین وحید صدوقی – مدیرعامل همراه اول – با اشاره به امضای تفاهم‌نامه اظهار کرد: یک درصد از سود شرکت همراه اول به کار خیر اختصاص می‌یابد و کمک هزینه‌ای که از مشترکان دریافت می‌شود عینا به کمیته امداد پرداخت می‌شود. خانواده ۶۰ میلیونی همراه اول هستند که با پرداخت روزانه ۱۰۰ تومان، شش میلیارد تومان کمک خواهند کرد.
وی درباره نحوه عضویت در سامانه صدقه پیامکی، توضیح داد: مشترکان با ارسال پیامک عدد یک به شماره ۸۸۷۷ می‌توانند عضو سامانه شده و روزانه ۱۰۰، ۳۰۰ یا ۵۰۰ تومان پرداخت کنند. همچنین سرویس USSD این سامانه نیز راه‌اندازی شده است.
مدیرعامل همراه اول خاطر نشان کرد: با راه‌اندازی این سامانه پرداخت صدقات در کمترین زمان ممکن و در هر ساعتی از شبانه‌روز انجام می‌شود. همچنین برای جلوگیری از پرداخت کمتر صدقات، همراه اول اضافه پرداختی را نسبت به میزان صدقه مشترکان می‌پردازند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.