صفحه اصلی / پایان طرح برق رسانی به روستاهای بالای ۱۰ خانوار در کشور

پایان طرح برق رسانی به روستاهای بالای ۱۰ خانوار در کشور

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، ولی الدین مصلحتی روز یکشنبه افزود: در سال ۹۵ برنامه برق‌رسانی به روستاهای بالای ۱۰ خانوار که بطور ثابت ساکن هستند در دستور کار قرار گرفت که در ابتدا برای شناسایی این روستاها حتی در دورترین و سخت گذرترین نقاط اقدام شد.
وی تصریح کرد: همه دولت ها از ابتدای انقلاب در امر برق رسانی به روستاها همت داشتند، اما در دولت یازدهم با تدبیر رئیس جمهوری این کار شتاب گرفت و با اعتبار بیش از ۱۲۸میلیارد تومان توانستم روشنایی را به هموطنان در روستاهای بالای ۱۰ خانوار هدیه دهیم.
مجری طرح برق رسانی روستایی ادامه داد: در روستاهای زیر ۱۰خانوار و روستاهایی که با مشکلاتی نظیر اخذ پروانه و مجوزهای لازم از ارگان های ذیربط روبرو هستند با افزایش جمعیت و اخذ مجوزهای لازم و کددار شدن روستا، واجد شرایط شده و در برنامه برق‌رسانی قرار خواهند گرفت.
وی با اشاره به اینکه دراستان کرمان روستاهای فاقد شبکه برق و روشنایی نداریم تصریح کرد: عمده روستاهایی که هنوز به شبکه برق کشور متصل نشده‌اند در مناطق محروم قرار دارند.
وی تاکید کرد: پیگیری و ارتباط مناسب نمایندگان با وزارت نیرو دراخذ اعتبار برای استان سبب شد که امروز دیگر هیچ روستای بالای ۱۰خانوار در کرمان بدون برق نباشد.
براساس آخرین سرشماری سال ۹۵، جمعیت استان کرمان سه میلیون و ۱۶۴ هزار و ۷۱۸ نفر است که یک میلیون و ۳۰۲ هزار و ۵۵۷ نفر معادل ۳۸۰ هزار و ۲۸۷ خانوار از خانوارهای استان کرمان در مناطق روستایی زندگی می کنند.
با ورود سرمایه گذاران خارجی و داخلی در راه اندازی نیروگاههای خورشیدی در این استان زمینه صدور برق از این استان به استانهای همجوار فراهم شده است .

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.