صفحه اصلی / پایگاه ثبت احوال در هر ثانیه پاسخگوی ۶ هزار استعلام در کشور است

پایگاه ثبت احوال در هر ثانیه پاسخگوی ۶ هزار استعلام در کشور است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر،  حمید درخشان نیا با بیان اینکه نزدیک به یک قرن از عمر سازمان ثبت احوال کشور می گذرد، گفت: ثبت احوال از سال ۱۲۹۷ تشکیل شده است و نخستین شناسنامه به نام خانم فاطمه ایرانی صادر شد.
وی درباره وظایف سازمان ثبت احوال بیان داشت: ثبت رویدادهای حیاتی، ولادت، مرگ، ازدواج و مهاجرت در کنار تولید و انتشار آمارهای جمعیتی است.
وی با تاکید بر به روز بودن ثبت احوال خاطرنشان کرد: سازمان ثبت احوال یکی از اداراتی است که از نظر الکترونیکی شدن خیلی پیشرفت داشته است و در این حوزه جزو سازمان های پیشرو محسوب می شود.
معاون وزیر کشور اضافه کرد: در حال حاضر سازمان ثبت احوال متولی پایگاه اطلاعاتی جمعیتی کشور است. این پایگاه به عنوان زیرساختی ترین پایگاه انسانی و زمینه ساز اصلی شکل گیری دولت الکترونیک است زیرا در این پایگاه اسناد سجلی مربوط به بیش از ۱۲۰ میلیون ایرانی زنده و فوت شده از ابتدای تشکیل سازمان ثبت را در خود جای داده است و مرتبا به روز رسانی می شود.
وی با اشاره به همکاری سازمان ثبت احوال با سازمان های دیگر، عنوان کرد: به پایگاه ثبت احوال بیش از ۱۲۰ وزارت خانه و اداره نهاد عمومی و خصوصی متصل هستند و به صورت آنلاین از این پایگاه استفاده می کنند و خدمات هویتی اشخاص را دریافت می کنند. این پایگاه در ثانیه حدود ۶ هزار استعلام را در ۲۰۰ هزار نقطه کشور پاسخ می دهد.
درخشان نیا با اشاره به اینکه برخی افراد با وجود داشتن شناسنامه و کارت ملی، هویت شان تائید نمی شود، عنوان کرد: این افراد عموما دارای مشکلاتی در حوزه قضایی هستند یعنی از طریق دستگاه قضایی دستور داده شده است به این افراد خدمت داده نشود زیرا ممکن است در شناسنامه شان جعل کرده باشند و یا اینکه اصلا ممکن است آن کارت و شناسنامه متعلق به فرد نباشد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.