صفحه اصلی / بازار لوازم التحریر در قبضه واردات

بازار لوازم التحریر در قبضه واردات

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از اراک امروز ، مجید امینی راد، رئیس اتحادیه کتابفروشان، لوازم التحریر و لوازم مهندسی با اشاره به اینکه بازار لوازم التحریر در قبضه واردات قرار دارد گفت: در حال حاضر ۷۰ درصد لوازم التحریر موجود در بازار وارداتی است.
امینی راد با بیان اینکه اکثر واردات لوازم التحریر از کشور چین انجام می شود افزود: لوازم التحریر وارداتی از تنوع بالایی برخوردارند که خریداران را جذب خود می کنند.
وی به تاثیرات لوازم التحریر وارداتی بر کودکان اشاره کرد و گفت: کالاهای وارداتی این حوزه الگوهای فرهنگی خودشان را به کودکان القاء می کنند و جنبه اسلامی و ایرانی بودن را به خصوص در سالهای آغازین آموزشی و پرورشی دانش آموزان تحت تأثیر قرار می دهند.
امینی راد با تاکید بر اینکه در کشور هم تولیدات خوبی در زمینه لوازم التحریر داریم اظهار کرد: البته تولیدات داخلی تنوع بسیار کمی دارند و در این تولیدات به خواسته های مصرف کنندگان کمتر توجه شده است.
رئیس اتحادیه کتابفروشان، لوازم التحریر و لوازم مهندسی ادامه داد: از طرف دیگر برخی از نوشت افزار تولید داخلی هم که از کیفیت های خوبی برخوردار هستند به دلیل قیمت های بالایی که دارند کمتر در داخل استفاده می شود و بیشتر صادر می شوند.
افزایش ۱۳ درصدی قیمت لوازم التحریرنسبت به سال گذشته
امینی راد به افزایش قیمت لوازم التحریر در بازار اشاره کرد و گفت: قیمت لوازم التحریر نسبت به سال گذشته حدود ۱۳ درصد افزایش قیمت داشته است.
وی اضافه کرد: متاسفانه به دلیل شرایط اقتصادی که بر خانواده ها حاکم است بازار لوازم التحریر در رکود بر سر می برد و تاکنون استقبال ویژه ای برای خرید لوازم التحریر از سوی مردم در اراک نداشته ایم.
رئیس اتحادیه کتابفروشان، لوازم التحریر و لوازم مهندسی بیان کرد: در شرایطی که در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید هستیم کمتر از ۱۰ درصد از خانواده ها اقدام به خرید لوازم التحریر کرده اند.
امینی راد افزود: مردم کشور باید در جهت حمایت از تولیدات تولیدکنندگان داخلی، تا جایی که ممکن است از تولیدات داخلی خریداری کنند و البته تولید کنندگان هم باید به سلیقه مصرف کنندگان احترام بگذارند و محصولات متنوع و خلاقانه تولید کنند.
رئیس اتحادیه کتابفروشان، لوازم التحریر و لوازم مهندسی خاطرنشان کرد: در سطح استان مرکزی ۶۰۰ واحد صنفی عرضه لوازم التحریر وجود دارد که از این تعداد ۳۱۰ واحد در اراک مستقر است.

همچنین مطالعه کنید:

تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی

به گزارش کسب و کار نیوز ، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه این اقدام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.