صفحه اصلی / هیچگونه کود غیراستانداردی در کشور مصرف نمی‌شود

هیچگونه کود غیراستانداردی در کشور مصرف نمی‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز  به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، عباس کشاورز با اشاره به مصرف ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تن انواع کود در کشور، گفت: از این میزان، ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تن انواع کودهای شیمیایی، حدود ۹۰۰-۸۵۰ هزار تن انواع کودهای آلی و مابقی آن که حدود ۱۶۰ هزار تن است، انواع کودهای میکرو مثل کود آهن، کود روی و انواع کودهای مایع و مکمل مثل کلسیم هستند.
وی با بیان اینکه حدود ۶۰ هزار کود زیستی در کشاورزی مصرف می شود، اظهار داشت: این میزان مصرف کود خوب است ولی بایستی افزایش یابد.
وی گفت: واردات کودهای ازته نداریم، این در حالی است که حدود ۶۰-۵۵ درصد کودهای مصرفی را کودهای ازته تشکیل می دهند و از مابقی کودها هم حدود ۶۵ درصد تولید داخلی است.
کشاورز افزود: با سرمایه گذاری انجام شده توسط بخش خصوصی تا ۲ سال آینده از واردات کود بی نیاز می شویم و در برنامه ششم پیش بینی می کنیم که به جز کودهای میکرو و کودهای خاص انواع کودهای اصلی مثل کودهای ازته، پتاس، فسفر و… در داخل کشور تامین خواهد شد.
وی در خصوص استاندارد کود، اظهار داشت: کشاورزان کشورمان و مصرف کنندگان مطمئن باشند؛ از ۲ سال گذشته، تمام کودها کد ۱۶ رقمی دارند و از طریق آن کد می توانند محتوای کود را شناسایی کنند و هیچگونه کود غیراستانداردی در کشور مصرف نمی شود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.