صفحه اصلی / بهره برداری از ۳۳ پروژه حوزه دریایی و بندری استان هرمزگان

بهره برداری از ۳۳ پروژه حوزه دریایی و بندری استان هرمزگان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از فرینا، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، گفت: به‌منظور توسعه بنادر هرمزگان و افزایش سهم ایران از بازار منطقه خلیج‌فارس در هفته دولت امسال، ۳۳ پروژه سرمایه‌گذاری فنی، عمرانی، دریایی و بندری با مبلغ یک هزار و ۸۳۰ میلیارد ریال آماده بهره‌برداری شده که امروز با حضور مقامات ارشد سازمان بنادر و مسئولین استانی افتتاح می‌شوند.
اله مراد عفیفی پور افزود: این پروژه‌ها باهدف توسعه نرم‌افزاری و سخت‌افزاری بنادر و ارتقاء کیفیت خدمات حوزه حمل‌ونقل دریایی در مهم‌ترین استان ساحلی کشور اجرایی شده است.
عفیفی پور ساخت یک آب‌شیرین‌کن با ظرفیت تولید روزانه چهار هزار مترمکعب را به‌عنوان یکی از مهم‌ترین پروژه‌های آماده افتتاح در هفته دولت سال ۹۶ دانست و گفت: این پروژه با رقمی بالغ‌بر ۱۳۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری بخش خصوصی تأثیر مثبتی در ارتقاء کیفیت خدمات‌رسانی به کشتی‌ها و تأمین منابع آب شرکت‌های مستقر در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی خواهد داشت.
وی با اشاره به پیگیری‌های این اداره کل برای خودکفایی بزرگ‌ترین بندر تجاری کشور در زمینه تولید آب و برق، افزور: ساخت یک مجتمع بزرگ آب‌شیرین‌کن به ظرفیت ۱۰۰ هزار مترمکعب نیز توسط سرمایه‌گذاری دیگر در حال احداث است که فاز نخست آن با ظرفیت تولید ۲۰ هزار مترمکعب تا پایان سال جاری آماده بهره‌برداری می‌شود.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: در زمینه تولید برق نیز به دنبال جلب مشارکت بخش خصوصی به‌منظور ساخت یک نیروگاه در اراضی پشتیبانی بندر شهید رجایی هستیم.
عفیفی پور ادامه داد: در حال حاضر بالغ‌بر سه هزار میلیارد ریال پروژه در زمینه توسعه اسکله‌های نفتی و فازهای یک و دو طرح توسعه کانتینری بندر شهید رجایی، نصب تجهیزات استراتژیک و توسعه ظرفیت‌های ریلی از محل اعتبارات داخلی سازمان بنادر و دریانوردی در حال اجراست.
وی افزود: توسعه زیرساخت‌های مربوط به گردشگری و سفرهای دریایی در بنادر شرق، مرکز و غرب استان در دستور کار قرار دارد که از جمله آن مطالعات مربوط به توسعه بندر شهید حقانی بندرعباس به‌عنوان بزرگ‌ترین پایانه مسافری دریایی کشور است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به وجود دو هزار و ۲۳۸ کیلومتر نوار ساحلی و ۱۴ جزیره بزرگ و کوچک در آب‌های این استان، گفت: سالانه بالغ‌بر ۲۰ میلیون نفر- سفر در ۱۴ بندر مسافری هرمزگان ترابری می‌شوند که اجرای برنامه‌هایی مدون را به‌منظور توسعه فضای فیزیکی بنادر و افزایش ناوگان شناورهای مسافری و تفریحی در دستور کار داریم.
عفیفی پور در خصوص ظرفیت‌های صنعت حمل‌ونقل دریایی در زمینه اشتغال‌زایی و جذب متقاضیان کار افزود: پروژه‌های هفته دولت امسال بالغ‌بر ۵۵۰ نفر اشتغال‌زایی مستقیم به دنبال دارد که اولویت جذب نیروی انسانی با نیروهای ماندگار و بومی است که طی سال‌های اخیر از طریق اداره خدمات و اشتغال منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی ثبت‌نام‌شده‌اند.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ضمن تبیین ابعاد اجتماعی و اقتصادی سرمایه‌گذاری در حوزه بنادر و دریانوردی گفت: این سرمایه‌گذاری‌ها علاوه بر تقویت اقتصاد ملی و توسعه زیرساخت‌های کشور، پیامدهای مثبت قابل‌توجهی در حوزه اجتماعی دارد و باعث می‌شود تا بسیاری از جوانان متخصص و تحصیل‌کردگان جویای کار با تکیه‌بر این سرمایه‌گذاری‌ها به فرصت‌های شغلی پایدار دست یابند.

 

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.