صفحه اصلی / آبرسانی به ۵ هزار و ۶۶۶ روستا در دولت یازدهم صورت گرفت

آبرسانی به ۵ هزار و ۶۶۶ روستا در دولت یازدهم صورت گرفت

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، با آبرسانی به این پنج هزار و ۶۶۶ روستا، چهار میلیون و ۲۷۱ هزار تن از جمعیت روستایی کشور از نعمت آب آشامیدنی سالم و پایدار برخوردار شدند.
این سطح از آبرسانی به روستاها هیچ گاه در کشور سابقه نداشته و آبرسانی به این تعداد روستا در طول چهار سال یک رکورد به حساب می آید؛ به عنوان نمونه، در حالی فقط پارسال ۲ هزار و ۹۵۸ روستا از از نعمت آب برخوردار شد که در نخستین سال دولت نهم – که مدعی حمایت از محرومان بود – فقط به ۱۵۷ روستا آبرسانی شد.
دولت های مختلف، با توجه به اولویت های واقعی خود – نه آنچه اعلام می کردند – رویکردهایی متفاوت نسبت به آبرسانی روستاها داشته اند؛ به عنوان نمونه دولت های نهم و دهم در برخی سال ها به طور کلی ردیفی در بودجه به آبرسانی روستایی اختصاص نداد.
پس از سال ۱۳۹۲ و تغییر دولت، ردیفی برای آبرسانی به روستاها در قانون بودجه پیش بینی شد؛ در نخستین بودجه دولت یازهم (بودجه ۱۳۹۳) سه هزار میلیارد ریال در قالب یک ردیف خاص برای آبرسانی به روستاها در نظر گرفته و با همراهی مجلس تصویب شد؛ بودجه پیشنهادی برای این امر در سال ۱۳۹۴ و ۱۳۹۵ نیز روندی صعودی به خود گرفت تا اینکه در بودجه امسال (۱۳۹۶) این رقم به ۱۱ هزار میلیارد ریال افزایش یافت.
با تغییر این رویکرد، عملیات آبرسانی به روستاها سرعت پیدا کرد. بر پایه آمارها، در سال ۱۳۸۵ شمار ۱۵۷ روستا، در سال ۱۳۸۶ تعداد ۱۸۹ روستا، در سال ۱۳۸۷ شمار ۲۵۲ روستا و در سال ۱۳۸۸ تعداد ۲۷۱ روستا از آب بهره مند شدند.
آبرسانی به ۳۱۴ روستا در سال ۱۳۸۹، ۵۸۰ روستا در سال ۱۳۹۰ و ۴۱۵ روستا در سال ۱۳۹۱ صورت گرفت.
در سال ۱۳۹۲ به ۴۷۶ روستا با جمعیت ۳۶۲ هزار و ۷۴۳ نفر، در سال ۱۳۹۳ به ۸۲۴ روستا با جمعیت ۶۹۵ هزار و ۵۵۴ نفر و در سال ۱۳۹۴ به ۹۴۲ روستا با جمعیت ۸۲۵ هزار و ۴۹۳ نفر آبرسانی شد و بالاخره این میزان در سال ۱۳۹۵ به ۲ هزار و ۹۵۸ روستا با جمعیت یک میلیون و ۹۴۳ هزار و ۲۱۷ نفر رسید.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.