صفحه اصلی / مجوز ثبت سفارش خودرو ۱۰ تا ۱۵ میلیون فروخته می شود

مجوز ثبت سفارش خودرو ۱۰ تا ۱۵ میلیون فروخته می شود

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از صدا و سیما ؛ امین مالکی درباره لزوم نظارت مجلس بر واردات خودرو تصریح کرد: در ماده ۶۶ قانون امور گمرکی مصوب سال ۹۰ بندی اضافه شده و هرگونه موانع غیر تعرفه ای و غیر فنی برای واردات ممنوع است.
وی گفت : این در حالی است که در آذر ماه سال گذشته با دستورالعملی که وزارت صمت داد به جز نمایندگی های خودرو هیچ کسی امکان واردات خودرو را نداشت و از دهم اردیبهشت امسال به طور کلی واردات خودرو متوقف شده که این خلاف است.
مالکی گفت : تجاری که قبل از ممنوعیت اردیبهشت ماه ثبت سفارش کردند الان برگه ثبت سفارش خود را در بازار سیاه ۱۰ تا ۱۵ میلیون می فروشند ایا نباید مجلس نظارتی داشته باشد؟
وی در ادامه با بیان اینکه اگر صادرات نفت را محسوب کنیم تراز تجاری ایران از ابتدا مثبت بوده است، گفت: اما منظور از مثبت بودن تراز در برنامه ها همان ترازغیرنفتی است.
مالکی افزود : باید نفت و میعانات نفتی را از تراز تجاری جدا کنیم اما متاسفانه به دلایل مختلف میعانات که دارای حجم قابل توجهی در صادرات است وارد تعریف صادرات غیرنفتی شده است.
عضو هیئت علمی موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی درباره روند تراز تجاری قبل و بعد از سال ۹۵ اظهار داشت: تراز تجاری غیرنفتی از ابتدای اقتصاد ایران همواره منفی بوده جز یک فصل و ان هم در زمستان سال ۹۴ بود که ۶۰۰ میلیون دلار مثبت شد ولی در انتهای سال گذشته نزدیک هفت میلیارد دلار تراز تجاری منفی داشته ایم.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.