صفحه اصلی / کانال شکنی شاخص بورس و حجم نه چندان مطلوب معاملات

کانال شکنی شاخص بورس و حجم نه چندان مطلوب معاملات

اما ارزش معاملات رقم چندان مطلوبی را نشان نمی دهد.

 
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، شاخص بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران در تاریخ ۲۵ مرداد ماه سال جاری در تراز ۸۱ هزار و ۷۴۱ واحدی قرار داشت. در طی پنج روز کاری گذشته این شاخص توانست ۸۰۰ واحد رشد کند و تا رقم ۸۲ هزار و ۵۴۱ واحدی بالا رفت.
 
شاخص آزاد شناور نیز در طی این مدت از رقم ۸۹ هزار و ۷۵۷ تا رقم ۹۰ هزار و ۶۶۵ بالا رفت و رشد ۹۰۸ واحدی را تجربه کرد. شاخص بازار اول نیز با رشد ۷۲۱ واحدی تا عدد ۵۷ هزار و ۸۹۵ واحدی بالا رفت.
 
همچنین شاخص بازار دوم که در هشت روز پیش در تراز ۱۷۸ هزار و ۷۲۰ واحدی قرار داشت با رشد ۸۷۴ واحدی مواجه شد و با رقم ۱۷۹ هزار و ۵۹۴ واحدی بالا رفت. شاخص صنعت نیز در این مدت با رشد ۸۲۱ واحدی تا رقم ۷۰۱ هزار و ۵۱۲ واحدی افزایش یافت.
 
در این مدت با اینکه روند رشد دماسنج بازار سرمایه مطلوب به نظر می رسد، اما حجم معاملات رضایت بخش نیست و نمی توان گفت که بورس تهران رونق را تجربه می کند به طوری که در آخرین روز معاملات تالار شیشه ای در هفته جاری ارزش کل معاملات به بیش از ۲۳۳ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن بیش از ۹۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون سهم  و اوراق مالی قابل معامله طی ۴۴ هزار و ۹۷  نوبت داد و ستد بود.
 
همچنین در اواسط هفته جاری ارزش معاملات بورس تهران به رقم ۱۲۳ میلیارد تومان رسید که این مقدار  به سبب دست به دست شدن ۵۵۵ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۴۵ هزار و ۴۴ نوبت داد و ستد بود.  

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.