صفحه اصلی / امضای تفاهمنامه همکاری میان اتاق مشترک ایران و عمان و سازمان منطقه آزاد چابهار

امضای تفاهمنامه همکاری میان اتاق مشترک ایران و عمان و سازمان منطقه آزاد چابهار

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه خبری اتاق ایران ، اهداف این تفاهم‌نامه، جذب سرمایه‌گذاران عمانی برای سرمایه‌گذاری در منطقه چابهار، تعیین نقشه راه منطقه چابهار برای ایجاد هاب مواد غذایی، راه‌اندازی خط کشتیرانی بین بنادر عمانی و بندر چابهاراعلام شده است.

 رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان در مراسم امضای تفاهم‌نامه در محل دفتر سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار در تهران، با اشاره به اهمیت چابهار در منطقه گفت: «لازمه حرکت در مسیر توافقنامه عشق‌آباد راه‌اندازی خط کشتیرانی بین بنادر صحار و دقوم عمان و بندر چابهار است که ترانزیت کالا از شرق به غرب و بالعکس را تسهیل می‌کند».
محسن ضرابی گفت: «یکی از اهداف اتاق مشترک آشنایی تجار و سرمایه‌گذاران عمانی با منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار است تا در پروژه‌های منطقه آزاد چابهار سرمایه‌گذاری کنند».
ضرابی گفت: «قرار است که منطقه آزاد چابهار نقشه راه هاب مواد غذایی چابهار را تهیه و به اتاق مشترک ارسال نماید».
رئیس اتاق مشترک ایران وعمان، چابهار را مستعد جذب سرمایه گذاران خارجی دانست و گفت: «برگزاری همایش ایران، عمان و افغانستان با حضور مقامات عالی رتبه ۳ کشور در منطقه آزاد چابهار با همکاری دو مجموعه در آینده می‌تواند نقش تعیین کننده‌ای در معرفی ویژگی‌ها و فرصت‌های سرمایه گذاری این منطقه داشته باشد».
رئیس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار نیز، با اشاره به اهمیت سیاسی اقتصادی عمان در منطقه گفت: «بنادر عمانی و بندر چابهار نه به‌عنوان رقیب بلکه با همکاری هم می‌توانند نقش تأثیر گذاری را در منطقه ایفا کنند. تلاش خواهیم کرد در کمترین زمان ممکن خطوط کشتیرانی بین بندرچابهار و بندر صحار ودوقم عمان برقرار شود».
 
عبدالکریم کردی، نقش اقتصادی سواحل مکران را با توجه به حرکت توسعه‌ای کشور مهم خواند و گفت: «حضور فعالان اقتصادی عمانی از طریق اتاق مشترک برای ما اطمینان‌بخش است و در صورت ایجاد هاب مواد غذایی در چابهار، دو کشور می‌توانند در این زمینه باهم افزایی نقش مکمل داشته باشند». همچنین توافقنامه عشق‌آباد را بسیار مهم خواند و گفت: «آمادگی آن راداریم که برای تداوم این مأموریت مهم که چابهار نقش کلیدی در آن دارد میزبان دور بعدی این مذاکرات باشیم».
 
 

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.