صفحه اصلی / تاکید بر گسترش روابط بین‌المللی در چارچوب اتاق‌های معین

تاکید بر گسترش روابط بین‌المللی در چارچوب اتاق‌های معین

محمدرضا کرباسی معاون بین‌الملل اتاق ایران در این نشست بر لزوم گسترش روابط بین‌المللی اتاق‌های سراسر کشور در چارچوب اتاق‌های معین تاکید کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه خبری اتاق ایران،  معاون بین‌الملل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در نشست مسئولان بین‌الملل اتاق‌های سراسر کشور گفت: این نشست باهدف هم‌افزایی و هماهنگی برای انجام امور بین‌الملل اتاق‌های برای استفاده حداکثری از مزیت‌های مختلف استان‌ها برگزارشده است.

 
محمدرضا کرباسی افزود: هیات‌های تجاری زیادی به ایران می‌آیند اما اکثر این هیات‌ها تنها در تهران دیدارهایی دارند و این موضوع مقبول نظر ما نیست و هیات‌های تجاری باید به استان‌های مختلف هم سفرهایی داشته باشند.
 
کرباسی با تأکید بر لزوم حضور هیات‌های تجاری خارجی در استان‌های مختلف گفت: در این مورد با وزارت خارجه و همچنین سفارت‌خانه‌های خارجی هم مکاتباتی داشته‌ایم و تلاش می‌کنیم هماهنگی‌هایی برای سفر و نشست هیات‌های تجاری در استان‌های مختلف هم داشته باشیم.
 
معاون بین‌الملل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران همچنین با تأکید بر نقش اتاق‌های معین در روابط بین‌المللی اتاق‌ها گفت: گسترش روابط بین‌المللی اتاق‌ها باید در چارچوب اتاق‌های معین باشد.
 
کرباسی در بخش دیگری از سخنانش لزوم هماهنگی بیشتر اتاق‌ها در پذیرش هیات‌ها را موردتوجه قرار داد و گفت: گاهی به دلیل ناهماهنگی و عدم انجام اقدامات لازم در پذیرش هیات‌ها از سوی اتاق‌های استانی نتیجه موردنظر از پذیرش هیات‌ها حاصل نمی‌شود که اتاق‌ها باید در این زمینه تلاش بیشتری داشته باشند.
 
معاون امور بین‌الملل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران همچنین با اشاره به همراهی هیات‌های تجاری بخش خصوصی با هیات‌های سیاسی در کشورهای مختلف گفت: ما انتظار داریم اتاق‌ها جدای از نشست‌ها و ملاقات هیات‌های دولتی، نشست‌هایی هم با بخش خصوصی کشور مقصد داشته باشند و سفرهای تجاری پرباری برای بخش خصوصی ترتیب دهند.
 
کرباسی از مسئولان بین‌الملل اتاق‌های سراسر کشور درخواست کرد اعزام و پذیرش هیات‌ها را به اتاق ایران اطلاع دهند تا اتاق در هماهنگی ملاقات‌ها و برگزاری همایش‌ها به اتاق‌های استانی کمک کند.
 
در این نشست همچنین گزارش عملکرد معاونت بین‌الملل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران ارائه شد و مسئولان بین‌الملل اتاق‌ها هم نظرات خود را ارائه کردند.
 
تدوین شیوه‌نامه اعزام و پذیرش هیات‌ها، تدوین پروتکل ملاقات‌های مختلف در اتاق، طراحی مدل ارزیابی اتاق‌های مشترک و طراحی نقشه راه همکاری با کشورهای مختلف از مهم‌ترین اقدامات معاون بین‌الملل اتاق ایران عنوان شد.
 
بر اساس این گزارش ۳۰ شریک اول تجاری ایران، ۳۰ اقتصاد بزرگ و ۱۵ کشور همسایه از اولویت‌های امور بین‌الملل اتاق ایران هستند که اعزام و پذیرش هیات‌های تجاری و تشکیل اتاق‌های مشترک جدید بر این اساس است.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.