صفحه اصلی / طرح ناحیه جنوبی استان همدان به تصویب رسید

طرح ناحیه جنوبی استان همدان به تصویب رسید

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، محمدحسین مرادی عنوان کرد: جلسه کمیته فنی شورای عالی شهرسازی و معماری ایران جهت بررسی ناحیه جنوبی استان همدان با حضور اعضا کمیته فنی شورای عالی شهرسازی و معماری برگزار شد و پس از ارائه گزارش و پرسش و پاسخ اعضا، طرح به تصویب رسید.
مرادی بیان کرد: با تصویب طرح ناحیه جنوبی استان همدان به عنوان طرح بالادست برای شهرهای ملایر، نهاوند و تویسرکان زمینه برای توسعه هماهنگی، موزون و منسجم ناحیه فراهم خواهد شد.
وی گفت: سطح‌بندی مرکز جمعیتی و نظام سکونت‌گاهی ناحیه با توجه به پتانسیل و قابلیت‌ها در راستای ایجاد اشتغال پایدار و ساماندهی مراکز سکونت‌گاهی روستایی جهت جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه به شهرها و گسترش حاشیه‌نشینی می‌باشد.
وی ادامه داد: در این طرح، ارتقای خدمات عمومی و کارایی عوامل تولید در روستاها و شهرهای کوچک در طرح لحاظ شده است و سطح‌بندی و پراکنش فعالیت‌های صنعتی معدن و ایجاد هسته‌های اولیه صنعتی در راستای اشتغال پایدار ناحیه، ساماندهی نظام اقتصادی ناحیه به عنوان زیر نظام همبسته منطقه‌ای و تعیین نقش قالب شهرهای ناحیه در زمینه‌های تولیدی شامل صنعت، کشاورزی، خدمات و چگونگی تداوم اقتصادی آن‌ها مورد توجه قرار گرفته است.
مرادی یادآور شد: توجه به استاندارهای زیست‌محیطی با معیارهای بوم شناسانه در راستای منویات مقام معظم رهبری برای حفاظت از مواریث طبیعی و تاریخی و کاهش آلودگی‌های محیطی و توازن ناحیه‌ای و توسعه پایدار منطقه‌ای می‌باشد.
وی همچنین گفت: توجه به ساختار یکپارچه توسعه فضای کالبدی و زیرساخت‌های مرتبط و نحوه منطقه بندی و استفاده از اراضی برای فعالیت‌های عمرانی با توجه به نیاز منطقه در این طرح مدنظر گرفته شده است.
وی اظهار کرد: با تصویب این طرح زمینه برای جلوگیری از ساخت و سازهای بدون ضابطه با فعالیت‌های غیر مرتبط ایجاد و همچنین از تخریب در اراضی کشاورزی و باغات جلوگیری خواهد شد.
مدیر شهرسازی و معماری راه و شهرسازی استان تصریح کرد: همچنین در طرح مذکور، بسترهای مناسب جهت توسعه خطوط و شبکه راه‌ها و شریان ارتباطی در راستای ارتباط سریع، راحت و ایمن با شهرهای اطراف ایجاد شده است.
وی اضافه کرد: این طرح، بسترسازی مناسب با تدوین استراتژی‌ها و فعالیت‌های جدید برای بهره‌گیری از سرمایه‌گذاری و امکانات بخش خصوصی در راستای فعالیت‌های تولیدی و با توجه به پتانسیل ناحیه و بالطبع شکوفایی اقتصادی و اشتغال‌زایی را به دنبال دارد.
مرادی در پایان گفت: از اهداف این طرح، ارائه تراز مالی طرح توسط مشاور برای اجرای زیرساخت‌ها و طرح‌های کالبدی تأثیرگذار در ناحیه و جذب سرمایه‌گذاری در راستای ایجاد اشتغال و توسعه پایدار منطقه‌ای است.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.