صفحه اصلی / بلژیک به جمع مشتریان محصولات پتروشیمی ایران در اروپا پیوست

بلژیک به جمع مشتریان محصولات پتروشیمی ایران در اروپا پیوست

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از فرینا، محسن مجیدی درباره آخرین وضعیت صادرات محصولات این مجتمع پتروشیمی در مسیر خط لوله اتیلن غرب، از صادرات بیش از ۹۰ هزار تن محصول پتروشیمی مهاباد از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و افزود: ارزش محصولات صادراتی حدود ۸۵ میلیون دلار برآورد می‌شود.
مجیدی از کشورهای هند، ترکیه، چین و بلژیک به عنوان مهمترین مشتریان و خریداران محصولات پتروشیمی مهاباد در سال ۹۶ یاد کرد و گفت: حجم صادرات پتروشیمی مهاباد امسال و در مقایسه با مدت مشابه پارسال حدود یک درصد افزایش یافته است.
مدیرعامل پتروشیمی مهاباد با یادآوری اینکه هم اکنون پتروشیمی مهاباد از ظرفیت تولید سالانه ۳۰۰ هزار تن پلی اتیلن سبک خطی و سنگین و ۳۰ هزار تن بوتن یک برخوردار است، افزود: این طرح پس از بهره‌برداری کامل زمینه اشتغال برای یک هزار نفر به صورت مستقیم و چهار هزار نفر به صورت غیرمستقیم را فراهم می کند.
به گزارش نیپنا، پتروشیمی مهاباد یکی از طرح های افتتاح شده در طول فعالیت دولت یازدهم در مسیر خط لوله اتیلن غرب بوده که در کنار طرح هایی همچون پلیمر کرمانشاه، پلی اتیلن ایلام، کردستان، لرستان، کاویان و مروارید از مهمترین طرح های مسیر خط لوله اتیلن غرب را تشکیل می‌دهد.
خط لوله دو هزار و ۶۵۰ کیلومتری اتیلن غرب یکی از بزرگترین و طولانی ترین مسیرهای انتقال اتیلن در منطقه خاورمیانه و حتی جهان بوده که پیش بینی می‌شود در برنامه ششم توسعه سایر طرح های مسیر این خط لوله شامل پتروشیمی میاندوآب، همدان، اندیمشک، طرح های پتروشیمی شاخه دنا هم در مدار بهره برداری قرار بگیرند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.