صفحه اصلی / آماده‌سازی ۱۷۴ کیلومتر راه روستایی در البرز

آماده‌سازی ۱۷۴ کیلومتر راه روستایی در البرز

 در این استان با پیمانکاران انعقاد شده است، گفت: از این میزان۱۷۴ کیلومتر آماده بهره برداری شده است.
به گزارش کسب  و کار نیوز به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی البرز، تقی رضایی، مدیرکل راه و شهرسازی استان با اشاره به این مطلب، ارزش ریالی ۲۹ قرارداد بهسازی راه‌های روستایی البرز را ۵۸۴ میلیارد ریال اعلام کرد.
وی در ادامه مسافت کل راه‌های روستایی استان البرز را ۱۰۵۰ کیلومتر عنوان کرد و افزود: از میزان ۷۹۲ کیلومتر آسفالته و مابقی شوسه و خاکی است.
مدیرکل راه وشهرسازی البرز بیان کرد: اکنون از ۷۹۲ کیلومتر راه روستایی آسفالته استان البرز، ۳۹۲ کیلومتر آن نیازمند بهسازی و روکش آسفالت است که بهسازی ۱۵۰ کیلومتر آن در دست اقدام است و برای آن به ۲۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم.
وی یادآور شد: در مجموع برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام در بخش راه‌های روستایی استان ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم.
مدیرکل راه وشهرسازی البرز گفت: همچنین اکنون حدود ۹ قرارداد دیگر به طول ۵۶ کیلومتر با برآورد اولیه ۲۵۹ میلیارد ریال در دست مناقصه است.
رضایی تاکید کرد: در مجموع پیشرفت فیزیکی محورهای روستایی استان در دست اقدام ۷۷ درصد است و کل اعتبار مصوب سال ۹۵ از محل تملک دارایی ۳۸ میلیارد ریال و از محل توازن ۱۰۷ میلیارد ریال جمعا ۱۴۵ میلیارد ریال است.
مدیرکل راه وشهرسازی استان البرز تاکید کرد: در صورت تخصیص اعتبار در سال جاری شاهد بهره‌برداری از پروژه‌های در دست اقدام خواهیم بود.
وی گفت: برای اجرای پروژه‌های مشارکت با دهیاری‌ها و شهرداری‌های استان، ۳۱ توافقنامه با حدود ۵۰ کیلومتر و عرض متوسط ۹ متر برای بهسازی و آسفالت راه‌های عبوری داخل روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر منعقد شده که قیر مورد نیاز محورها به میزان ۲۸۴۷ تن توسط وزارت راه و شهرسازی تخصیص یافته و پیشرفت فیزیکی پروژه ها ۴۰ درصد است.
رضایی ادامه داد: پروژه‌های مشارکت با خیرین شامل روکش آسفالت ۲۰ کیلومتر راه روستایی در کرج و ۲۰ کیلومتر راه‌سازی روستایی در شهرستان نظرآباد است که پنج کیلومتر از راه‌های روستایی نظرآباد در این بخش به اتمام رسیده و بخشی از محورهای شهرستان کرج در حال لکه‌گیری و تراش آسفالت است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.