صفحه اصلی / بازتاب رأی اعتماد به زنگنه در رسانه های جهان

بازتاب رأی اعتماد به زنگنه در رسانه های جهان

به گزارش کسب  و کار نیوز به نقل از شانا, رسانه های بین المللی خبر رأی اعتماد قاطع نمایندگان مجلس به بیژن زنگنه به عنوان وزیر نفت دولت دوازدهم را به طور گسترده منعکس کردند.
خبرگزاری رویترز با اشاره به موفقیت زنگنه در کسب رأی اعتماد نمایندگان، از وی و محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه، به عنوان دو عضو کلیدی کابینه روحانی یاد کرد.
این خبرگزاری یادآور شد کامیابی در افزایش چشمگیر تولید نفت ایران پس از پایان تحریم ها از یک سو قرارداد با شرکت توتال برای توسعه فاز ۱۱ میدان گازی پارس جنوبی از سوی دیگر، از مهمترین دستاوردهای زنگنه در دوران وزارت در دولت یازدهم بوده است.
رویترز همچنین در گزارشی جداگانه، سخنان زنگنه درباره اولویت دادن به جذب سرمایه خارجی برای توسعه صنعت نفت را مورد توجه قرار داد.
شبکه بلومبرگ نیز در گزارش خود درباره رأی اعتماد مجلس به اعضای هیئت دولت، اشاره کرد که زنگنه و ظریف مهمترین متحدان حسن روحانی در نخستین دوره ریاست جمهوری وی بوده اند.
خبرگزاری شینهوا چین نیز با اشاره به انتخاب دوباره زنگنه، از سابقه ۳۲ سال وزارت و تجربه او در همکاری با دولت های گوناگون تمجید کرد.
خبرگزاری آسوشیتد پرس نیز در گزارشی که در شبکه های تلوزیونی و روزنامه های گوناگون منعکس شد، ضمن اشاره به کامیابی دوباره زنگنه در کسب رأی اعتماد مجلس، سخنان رئیس جمهور را درباره نیاز کشور به سرمایه ۲۰۰ میلیارد دلاری در بخش نفت و گاز، مورد توجه قرار داد.
شبکه های سی ان بی سی، ای بی سی، صدای آمریکا، روزنامه های گالف تایمز و هرالد تریبیون، خبرگزاری های اسپوتنیک و ترند، از دیگر رسانه های جهان بودند که خبر رأی اعتماد مجلس به زنگنه را پوشش دادند.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.