صفحه اصلی / کدام ترس، جوان‌گرایی در فوتسال را به فراموشی سپرد؟

کدام ترس، جوان‌گرایی در فوتسال را به فراموشی سپرد؟

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا،‌ تیم ملی فوتسال ایران از بیست و ششم شهریور در مسابقات داخل سالن آسیا در ترکمنستان شرکت خواهد کرد و کادر فنی تیم ملی از بازیکنان باتجربه‌ و تعداد اندکی بازیکن جوان برای شرکت در اردوها دعوت کرده است. هر چند ترکیب نهایی تیم ملی برای حضور در این مسابقات مشخص نیست اما با بررسی اسامی بازیکنان حاضر در اردوها می‌توان به این موضوع پی برد که ناظم الشریعه قصد دارد با تیم اصلی به مسابقات برود و تنها چند بازیکن کم تجربه به تیم ملی اضافه خواهند شد.
این در حالی است که مسابقات داخل سالن آسیا در رشته فوتسال از اهمیت چندانی برخوردار نیست و انتظار می‌رفت از بازیکنان جوان برای تجربه اندوزی در این رقابت‌ها استفاده شود. هر چند کادرفنی، حضور سایر مدعیان با تیم اصلی را جدی‌ترین دلیل دعوت از باتجربه‌ها دانسته اما فوتسال ایران چرا باید از تیم‌هایی چون ژاپن، تایلند و ازبکستان ترس داشته باشد؟
ترس از مخدوش شدن اعتبار؛ کادر فنی تیم ملی در زمان حضور خود توانسته قهرمانی آسیا و مقام سومی جهان را کسب کند؛‌ بنابراین ناکامی می‌تواند اعتبار مربیان تیم ملی را خدشه‌دار کند.
ترس از برکناری؛ ناظم‌ الشریعه بارها از تمدید قرارداد خود تا پایان جام جهانی خبر داده بود اما علی کفاشیان چندی پیش در گفت‌وگو با ایسنا از تمدید مشروط قرارداد او خبر داد و گفت، قرارداد مربیان تیم ملی به صورت مرحله‌ای تمدید می‌شود و این، بستگی به نتایج آن‌ها در مسابقات دارد. بنابراین ناکامی در مسابقات سطح پایینی چون بازی‌های داخل سالن نیز می‌تواند موقعیت کادر فنی تیم ملی را به خطر بیندازد.
با این حال نباید فراموش کرد که فوتسال ایران به عنوان پادشاه فوتسال آسیا، فارغ از نتیجه‌گرایی در مسابقات سطح پایین، باید با آینده‌نگری به دنبال خلق نسل جدیدی از فوتسالیست‌ها باشد. در شرایطی که بازی‌های دوستانه تیم ملی یک به یک لغو می‌شوند، مسابقات ترکمنستان می‌توانست فرصتی برای عرض اندام جوان‌هایی باشد که آینده فوتسال ایران را خواهند ساخت.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.