صفحه اصلی / مجوز فعالیت صندوق سرمایه گذاری بانک ملی در بورس صادر شد

مجوز فعالیت صندوق سرمایه گذاری بانک ملی در بورس صادر شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل ازایرنا از این بانک، سازمان بورس و اوراق بهادار پس از انجام پذیره نویسی و رسیدن سرمایه صندوق به حد کفایت، مجوز فعالیت صندوق های سرمایه گذاری را صادر می کند.
صندوق سرمایه گذاری اعتماد کارگزاری بانک ملی ایران نیز پس از پذیره نویسی فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرده و نخستین سود ماهانه به حساب سرمایه گذاران واریز شده است.
سرمایه گذاران می توانند برای خرید واحدهای سرمایه گذاری این صندوق با در دست داشتن کارت ملی به شعب منتخب بانک ملی ایران مراجعه کنند.
مبلغ خرید هر واحد صندوق سرمایه گذاری اعتماد بر اساس ارزش خالص دارایی این صندوق(NAV) تعیین می شود.
حداقل نرخ سود صندوق سرمایه گذاری اعتماد مانند صندوق های سرمایه گذاری دیگر در بازار، ۱۸ درصد است و با بهبود عملکرد این صندوق، سود بیشتری به سرمایه گذاران تعلق می گیرد.
به گزارش ایرنا، صندوق سرمایه گذاری اعتماد کارگزاری بانک ملی ایران ۲۷ خرداد ماه امسال با هدف جذب نقدینگی و هدایت آن به سمت بازار سرمایه با نرخ سود ۱۸ درصدی برای سپرده گذاران افتتاح و پذیره نویسی آن به میزان یک هزار میلیارد ریال در شعب بانک ملی ایران آغاز شد.
صندوق های سرمایه گذاری نوعی از نهاد سرمایه گذاری به حساب می آید که موجودی خود را در ترکیبی از اوراق بهادار شامل سهام، اوراق قرضه، ابزارهای کوتاه مدت بازار پول و دیگر دارایی ها سرمایه گذاری می کند.
صندوق های سرمایه گذاری در ایران به پشتوانه قانون بازار اوراق بهادار مصوب سال ۱۳۸۴ مجلس شورای اسلامی و با الهام از تجارب جهانی شکل گرفته اند تا بر رونق بورس بیفزایند.
دایره فعالیت این صندوق ها با تصویب قانون توسعه ابزارها و نهادهای مالی جدید توسعه یافت و از سرمایه گذاری در اوراق بهادار به موضوع فعالیت مصوب صندوق گسترش داده شد به گونه ای که صندوق ها می توانند منابع حاصل از انتشار گواهی سرمایه گذاری را در موضوع فعالیت مصوب خود سرمایه گذاری کنند.
امروز صندوق ها از نظر ترکیب دارایی‌ها به سه دسته «در سهام»، «در اوراق بهادار با درآمد ثابت» و «مختلط» تقسیم می‌شوند.
توسعه فعالیت صندوق ها در بورس در سال های گذشته موجب شد بانک ها نیز در کنار تاسیس و فعالیت کارگزاری ها، به تاسیس صندوق های سرمایه گذاری همت گمارند.
امروز فهرست بلندی از صندوق های سرمایه گذاری در بورس دیده می شود که بانک ها یا کارگزاری های وابسته به آنها تاسیس کرده اند و ضمانت نقدشوندگی آن را برعهده دارند.

همچنین مطالعه کنید:

۵۱ در صد از ظرفیت پروازهای داخلی مورد استفاده قرار گرفته است

به گزارش کسب و کار نیوز،  اسماعیل حبیبی، مشاور رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران گفت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.