صفحه اصلی / زندگینامه ارنستو برتارلی؛ ورزشکار کارآفرین

زندگینامه ارنستو برتارلی؛ ورزشکار کارآفرین

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پگاه سیستم، به باور این عده عمر و توانایی بالقوه بشر فرصت کندن بیش از یک چاه در زمین زندگی را نمی‌دهد، پس باید تمام تلاش ها برای هرچه عمیق ‌تر شدن آن چاه صورت گیرد و نه کندن چاه‌های بیشتر درحالی که بسیاری از سرآمدن کسب و کار و تجارت، صاحبان صنایع یا مدیران، خلاف این را ثابت کرده‌اند.
یکی از این افراد، ارنستو برتارلی مدیر ثروتمند و قهرمان ورزش قایق سواری است. موفقیت برتارلی در هر دو زمینه تقریباً به یک میزان بوده و حتی می‌توان گفت در هر دو رشته به مقام قهرمانی رسیده است!
این میلیاردر خوش‌ذوق در ۲۲ سپتامبر سال ۱۹۶۵ در کشور سوئیس به دنیا آمده و دوران مدرسه خود را نیز در همان کشور سپری کرد اما پس از آن جهت ادامه تحصیل وارد ایالات متحده شده و توانست مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه بابسون «Babson» در بوستون و سپس مدرک کارشناسی ارشد MBA را از دانشگاه هاروارد دریافت کند.
او در سال ۱۹۸۵ وارد کمپانی سرونو «Serono» شد، شرکتی در ژنو سوئیس که به فعالیت‌های بیوتکنولوژیکی مشغول است و در این راه، به پیشرفت های جهانی دست یافته و در میان دیگر شرکت‌های رقیب از شهرت بسیار بالایی برخوردار است. هنگامی که ارنستو وارد سرونو شد، ابتدا به بخش بازرگانی رفت و مشغول به کار شد. اندکی بعد طرح و ایده ‌های او پیرامون فعالیت کلی کمپانی، سبب انتقال او به حوزه اداری کمپانی و چندی بعد به دلیل توانمندی ‌های بالایی که از خود نشان داد، توانست وارد هیأت مدیره شود. مدت ۵ سال در سمت معاون هیأت مدیره و مدیر بخش اجرایی کمپانی مشغول به کار بود تا اینکه سرانجام به سمت ریاست کمپانی منصوب شده با به روی کار آمدن او و در اختیار گرفتن کلیه امور، اوضاع سرونو به کلی دگرگون شد و گام‌ های بلندتری به سوی شهرت بیش از پیش و سوددهی کلان برداشت.
تأثیر مدیریت خردمندانه و بی نظیر او به حدی بود که در اندک زمانی نام برتارلی در صنعت بیوتکنولوژی و داروسازی سوئیس شکوفا شد و به ناگاه او را به‌عنوان یک مدیر توانمند با استعدادهای فراوان به همگان شناساند.
قدرت اراده و استعداد مدیریتی او به اندازه‌ای است که در حال حاضر علاوه بر اداره کمپانی عظیم سرونو، موسسات و کمپانی‌های دیگری چون«UBS»، ««BIO، «انجمن صنایع داروسازی اروپا» و «بنیاد دارویی برتارلی» که هریک در زمینه بیوتکنولوژی سرآمد دیگر کمپانی‌های مشابه هستند، زیر نظر مستقیم او اداره می شوند. به علاوه او عضو انجمن مشاوران پزشکی و دارویی دانشگاه هاروارد نیز هست و در عین حال که چند شرکت و موسسه بزرگ بین ‌المللی را اداره می‌کند، قهرمان مسابقات قایقرانی سوئیس و آمریکاست و مدال ‌های بسیاری از گذشته و حال در کلکسیون خود نگهداری می ‌کند. او همچنین به سبب علاقه ‌اش به رشته قایقرانی یک باشگاه مخصوص این رشته در کشور سوئیس با نام «Alinghi» بناکرده و خودش اداره آن را برعهده دارد.
ذکر این مطلب نیز خالی از لطف نیست که این میلیاردر چهل ساله که ثروتش را ۴/۷ میلیارد دلار تخمین می‌زنند، تمامی موفقیت‌هایش را مدیون کشورش می داند. او می ‌گوید که سوئیس سرزمین مادری ‌اش چنان روحیه شکست ‌ناپذیر و توان بالایی را در اختیارش نهاده که هرگز نمی‌تواند در مواجهه با مشکلات آن را نادیده گیرد. برتارلی می‌گوید: «زمانی که خواستم در صنعت داروسازی در کشورم فعالیت کنم، بسیاری از متخصصین انگلیسی که با توانایی من آشنا بودند من را از این کار نهی کردند و گفتند که سوئیس کشور مناسبی برای این امر نیست و از من خواستند تا در انگلستان به این کار روی آورم. اما زمانی که برخلاف نظر آنها در کشور خودم این کار را آغاز کردم و موفق شدم، تک تک آنها از انگلستان برای همکاری به سوئیس آمدند و حال هم حاضر به ترک این کشور نیستند!»

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.