صفحه اصلی / آسیا به دنبال واردات بیشتر نفت از ونزوئلا

آسیا به دنبال واردات بیشتر نفت از ونزوئلا

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, ایالات متحده آمریکا در واکنش به سرکوب دولت سوسیالیست نیکولاس مادورو – رئیس جمهور ونزوئلا – علیه مخلفانش، اقدام به تصویب و اعمال تحریم علیه صنعت نفت ونزوئلا کرده است. تحریم‌ها علیه این کشور می‌تواند منجر به محدود شدن و کاهش حجم واردات نفت این کشور به ایالات متحده آمریکا به میزان ۷۴۰ هزار بشکه در روز شود.
به دلیل اقدام سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و توافق کاهش عرضه این سازمان به تعلیق عرضه نفت سنگین، پالایشگاه‌های آسیایی از این نوع نفت استقبال بسیاری خواهند کرد. همچنین شروع فعالیت این پالایشگاهها با ظرفیت جدید موجب افزایش تقاضای نفت می‌شود.
تحلیلگران و معامله گران بر این باورند که چین و هند به عنوان بزرگترین خریداران و مشتریان نفت ونزوئلا می‌توانند واردات نفت از این کشور را افزایش دهند. این در حالیست که سایر پالایشگاههای نفت در آسیای شمالی با تجهیزات پیشرفته و با توانایی فرآوری نفت سنگین ونزوئلا، به دنبال فرصت برای دسترسی به عرضه این نفت هستند.
یک معامله گر نفتی در یکی از پالایشگاه آسیای شمالی، با اشاره به قابلیت جایگزینی نفت ونزوئلا با عرضه این شرکت گفت:" به همان میزان که ایالات متحده آمریکا نفت ونزوئلا را پس بزند، فروش آن به همان میزان هم به سمت دیگر بازارهای جهانی کشیده خواهد شد".
به گفته یکی دیگر از معامله گران که نمی خواست نامش فاش شود، پالایشگاههای آسیای شمالی در صورت اعمال تحریم های آمریکا علیه ونزوئلا، منتظر فرصت برای خرید و واردات نفت خام این کشور هستند.
بر اساس مستندات داخلی شرکت نفت دولتی ونزوئلا (PDVSA ) و گزارش رویترز، در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۷، ونزوئلا ۴۸۵ هزار بشکه در روز نفت خام  و محصولات نفتی را به منظور پرداخت بدهی‌هایش به چین از سال ۲۰۰۷ تحویل شرکت های چینی داده است. همچنین شرکت های نفتی روسیه نظیر روس نفت و لوک اویل نیز به همین منظور، از ونزوئلا ۲۵۰ هزار بشکه در روز دریافت می‌کنند.
شرکت PDVSA از ماه مه فروش نفت را به پالایشگاه سیتگو پترولیوم ایالات متحده آمریکا کاهش داده تا بتواند نفت بیشتری را به منظور پرداخت بدهی هایش به روس نفت روسیه عرضه کند.
به گفته یکی از معامله گران آسیایی، روس نفت احتمالا هرگونه نفت مازاد از ونزوئلا را به دیگر بازارها و مشتریان آسیایی نظیر پالایشگاه عصار در هند خواهد فروخت.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.