صفحه اصلی / شرکت‌های نفتی دنیا به مدیریت و کارایی زنگنه معترفند

شرکت‌های نفتی دنیا به مدیریت و کارایی زنگنه معترفند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایلنا, محمد روحی صفت کارشناس مسائل بین الملل و اقتصاد سیاسی زنگنه را یکی از موفق ترین و با تجربه ترین وزرای کشور دانست و اظهار داشت:  او  با توجه به سوابق متعدد در وزارت نفت از هر کسی برای این وزارتخانه مناسب تر است.
وی با بیان اینکه زنگنه توانست سهم ما را در اوپک بدست آورد، افزود: او یک  چهره بین المللی در حوزه نفت است و بهترین گزینه ای است که برای وجهه نفت کشورمان اعتبار می آورد.
روحی صفت با بیان اینکه او پروژه های پارس جنوبی را که برای ما بسیار حیاتی هستند دوباره زنده کرد، تاکید کرد: زنگنه بهترین واصلح ترین کاندیدایی است که رئیس جمهور می توانست برای وزارت نفت انتخاب کند.
وی تصریح کرد: صنعت نفت کشور ما نیاز زیادی به سرمایه گذاری خارجی در بالادست و پایین دست  دارد ، زنگنه را شرکت های خارجی خوب می شناسند و به کارایی و مدیریت ایشان اعتراف دارند بنا بر این حضور ایشان در صنعت نفت باعث می شود کشورها با طیب خاطر در صنایع نفت ما اقدام به سرمایه گذاری کنند.
سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک بازگرداندن سهم ایران در اوپک را از جمله موفقیت های دولت یازدهم برشمرد و گفت: علیرغم اینکه مصرف نفت در دنیا کاهش پیدا کرده زنگنه توانست تولید نفت را بالا ببرد و حرف ایران را به کرسی بنشاند و این موفقیتی بزرگ برای کشور است.
وی رای اعتماد بالا به وزیر پیشنهادی نفت را پیامی مثبت به سرمایه گذاران عنوان کرد و افزود: امروز مصرف نفت در دنیا بسیار کاهش یافته و یا می بینیم که کشوری مثل امریکا که واردکننده نفت بود اکنون تولیدکننده است بنا بر این باید با جدیت به دنبال این باشیم که بازار فعلی مان را از دست ندهیم. ضمن اینکه با توجه به سیاست های ضد ایرانی ترامپ و تحریم ها رای بالا به وزیر نفت می تواند موضع ما را در قبال آنها تقویت و ارتقا بخشد.
این دیپلمات برجسته بیان کرد: زنگنه وزیری است که از بازارهای نفت و کشورها شناخت دارد و مشتریان نفتی نیز به ایشان اطمینان دارند و یکی از کسانی که از بازار و کشورها شناخت د ارد و بازارهای دنیا نیز به ایشان اطمینان دارند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.